  • 1. Data: 2005-09-17 13:37:49
    Temat: Autohandel jal liczyć podatki przy sprowadzaniu samochodów z zagranicy?
    Od: "makes" <m...@w...dee>

    witam i grzecznie pytam :)

    pytanie jak w tytule
    hipotetyczna sytuacja wygląda tak:

    samochód o wartości 1000zł został zakupiony w niemczech od prywatnej osoby
    na umowę (żadnego VATu itp)
    czyli mamy kwotę 1000zł + akcyza 650zł (licze w przybliżeniu) +
    zarejestrowanie pojazdu +tłumaczenia, przeglądy etc 1000zł

    czyli mamy 2650zł

    i pytanie - czy skladniki typu akcyza, przeglądy techniczne, rejestracja,
    tłumaczenia można zaliczyc do CENY ZAKUPU POJAZDU? - zakładając że pojazd
    jest przeznaczony do dalszej odsprzedaży a nie na potrzeby firmy (do środków
    trwałych)

    sprzedając w/w pojazd za no 3650zł przy założeniu że wymienione powyżej
    składaniki zaliczam do kosztów zakupu - zostaj mi 1000zł od którego US
    skubnie VAT 22% a potem jeszcze dochodówkę

    natomiast jeżeli nie można uznać tychże kosztów - to US uzna, że dochód to
    2650zł - i od tej kwoty skubnie 22%

    jak to dokładnie jest?

    już normalnie zdurniałem :((

    pozdro
    mak

  • 2. Data: 2005-09-17 14:33:44
    Od: Gonia <m...@t...pl>

> [...]
    > skubnie VAT 22% a potem jeszcze dochodówkę
    >
    > natomiast jeżeli nie można uznać tychże kosztów - to US uzna, że dochód to

    do ceny zakupu ( sprzedaz towarow uzywanych ) wlicza sie cene zaplacona
    sprzedawcy - mimo,ze z ustawy o podatku dochodowym mozna wyczytac, ze
    cena zakupu, to cena powiekszona o wszelki koszty uboczne, od strony
    VATu nie jest to istotne. Jest to zgodne z VI dyrektywa , na ktora
    powola sie kazdy urzad w Polsce.