  • 71. Data: 2020-01-27 15:45:29
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W praktyce to była pewna bardzo głośna sprawa, jak skazano nauczycielkę gdy w swoim
    PIT wpisała omyłkowo NIP szkoły.

    -----

  • 72. Data: 2020-01-29 02:46:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." d...@4...net

    > No to co w razie rozbieznosci danych platnika i konta ...

    Nie wiem -- zapytaj banki i USy. ;)

    > A na to maja osobne przepisy, i nie ma tak prosto, ze zaplacisz za kogos :-)

    Owszem -- ale przepisy można zmieniać. [póki car nie widzi]

    > Ciekawe jednak, jak to rozliczaja.

    > Mam wrazenie, ze dawniej prowadzili "karte podatnika" i zapisuja mu
    > ile powinien zaplacic, a ile juz wplacil. I po komputeryzacji tak
    > samo. Mozna by to nazwac kontem, tylko nie bankowym, ale skarbowym.

    > A teraz beda mieli drobne utrudnienie, bo rozne podatki wplywaja na
    > ten sam nr rachunku bankowego. Jesli podatnik dobrze opisze tytul
    > wplaty, to rozksieguja sobie po staremu ... ale jak cos pojdzie zle ?

    Nadal są to dedykowane przelewy.

    > A co, jesl ktos np skladke PIT wplaci za mala, potem przeleje
    > VAT, uznaja, ze doplacil do PIT, ale na VAT ma niedoplate ?

    Nie wiem. ;)

    > Ale co potem - mieliby sobie miliony przelewow robic, na zbiorcze konto ?

    > A tak to od razu wplywa na zbiorcze, tylko maja informacje jaki nr
    > konta odbiorcy wplacajacy podal.

    > Zapomniales o podzielonej platnosci ?

    Zapomniałem -- ale i co z tego? Fiskus pobierze najpierw z podkonta
    VAT, o ile zdoła, a jeśli nie zdoła, pobierze z głównego.

    Coś na kształt polecenia zapłaty -- zlecasz w banku możliwość
    ściągania comiesięcznej zapłaty za telefon czy gaz lub elektryczność...

    Tyle tylko, że nie Zakład Energetyczny ściąga, lecz Fiskus.
    Ściąga tyle, ile jest w deklaracjach. Problemem nie jest VAT,
    bo są comiesięczne deklaracje VAT (lub cokwartalne) lecz jest PIT...

    Przynajmniej VAT Fiskus mógłby pobierać samodzielnie na podstawie deklaracji.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 73. Data: 2020-01-30 23:32:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e2d64fb$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Nie chodzi o płatnika, tylko o podatek.

    IMO -- o podatek płacony przez płatnika.

    > Podaj jakikolwiek płacony na rachunek w US podatnika wg rejonu.

    Co do zasady -- nie płacimy cudzych podatków i cudzych kar.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e24fd9b$0$17365$6...@n...neostrada.pl

    > Załóżmy, że zamiast na swój NIPowy, wpłacisz na mój NIPowy -- będziesz
    > musiał raz jeszcze wpłacić na swój NIPowy? Chyba tak. A ja -- będę
    > zwolniony z mego podatku w kwocie wpłaconej przez Ciebie? -- chyba nie...

    O płaceniu cudzych kar jest głośno, więc nie warto pisać.
    (Rydzykowa kara i batoniki opłacane przez policjanta)

    Oczywiście ;) każda ,,dobra'' zasada ma swe wyjątki, więc
    wyjątkowo (warunkowo) można zapłacić cudzy podatek...

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e25f859$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > Mam więcej niż jednego płatnika.

    I co najmniej dwa USy w Białymstoku.
    (mnie interesują tylko dwa)

    Inna sprawa, że w deklaracjach nadal trzeba wpisywać US.

    -=-

    Nawet opłacanie mieszkania swojej kochance niekoniecznie nie jest zabronione...
    (nie jest zabronione -- jak nie jest zabroniona darowizna)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 74. Data: 2020-01-31 21:02:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5e2d64fb$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > IMO -- o podatek płacony przez płatnika.

    > Co do zasady -- nie płacimy cudzych podatków i cudzych kar.

    Więc po co bajdurzyłeś, że musisz zgadywać, który US ma odebrać przelew
    jeśli ich jednak nie wykonywałeś?

  • 75. Data: 2020-02-01 00:54:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e3487ee$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Więc po co bajdurzyłeś, że musisz zgadywać, który US
    > ma odebrać przelew jeśli ich jednak nie wykonywałeś?

    Przelewam mocz i zlecam bankom przelewanie pieniędzy.

    Drukuję zlecenia przelewów, płatnik stempluje i podpisuje
    a ja zanoszę takie zlecenie do banku prowadzącego konto
    płatnikowi/podatnikowi, aby bank przelał szmal z konta
    podatnika/klienta_banku/płatnika na konto docelowe...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 76. Data: 2020-02-02 15:20:55
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > płatnikowi/podatnikowi, aby bank przelał szmal z konta
    > podatnika/klienta_banku/płatnika na konto docelowe...

    Po pierwsze jeśli pracujesz z jakimś programem, to przyporządkowuje on
    na dzień dobry płatnika do danego US i formatki przelewów robią się
    automatycznie.
    A po drugie prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z sytuacją, że
    obsługujące podatników/płatników biuro drukuje jakieś polecenia przelewu.
    Pomijam fakt, że większość pewnie ma dostęp elektroniczny (ostatni
    przelew papierowy
    to robiłem chyba 20 lat temu) ale rozumiem, że to bardziej informacja
    dla nich a nie kwit dla banku. A już w noszenie zleceń do banków za
    płatnika trudno mi uwierzyć.

    Zazwyczaj klient dowiaduje się w biurze telefonicznie lub dostaje mailem
    informację:
    ZUS tyle, PIT tyle, VAT tyle itp i już zmartwieniem płatnika jest, żeby
    sobie przelać tam gdzie trzeba..

  • 77. Data: 2020-02-02 21:02:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e36dac5$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Po pierwsze jeśli pracujesz z jakimś programem, to przyporządkowuje on
    > na dzień dobry płatnika do danego US i formatki przelewów robią się automatycznie.

    Z jakiegoś powodu nie korzystam z owych formatek -- przygotowuję je poza
    programem. Mógłbym poprosić pisarzy programowych o pewne (że tak to określę)
    udogodnienie umożliwiające mi wykorzystywanie ich formatek, ale uznałem,
    że łatwiej mi drukować moje...

    Wiele innych druczków czy formatek mam swoich, choć program takowe oferuje.

    > A po drugie prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z sytuacją, że
    > obsługujące podatników/płatników biuro drukuje jakieś polecenia przelewu.

    A z jakimi sytuacjami spotykasz się na co dzień?

    > Pomijam fakt, że większość pewnie ma dostęp elektroniczny (ostatni

    Dostęp elektroniczny nie wyklucza użycia papieru.

    > przelew papierowy to robiłem chyba 20 lat temu) ale rozumiem, że to bardziej
    informacja dla nich a nie kwit dla banku.

    Kim są ci oni?

    > A już w noszenie zleceń do banków za płatnika trudno mi uwierzyć.

    Wiara wymaga wyrzeczeń... Trudy to chleb powszedni wiary...

> [...]
    informację:
    > ZUS tyle, PIT tyle, VAT tyle itp i już zmartwieniem płatnika jest, żeby sobie

    Moi Klienci mają dostatecznie dużo innych zmartwień.

    Aby było jasne:
    - spodziewałem się ,,kwestii programowej'' z góry postu i nawet
    chciałem odpowiedzieć zawczasu, ale uznałem, że warto zaczekać
    - klienci nie płacą mi dodatkowo za:
    - druk formatek (jak to określiłeś)
    - noszenie tychże do banku
    - otwieranie zamkniętego miesiąca (korekty)
    - nietypowe inne czynności
    - nie dopłacali do VAT27 itp.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 78. Data: 2020-02-02 22:38:18
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > że łatwiej mi drukować moje...
    >
    > Wiele innych druczków czy formatek mam swoich, choć program takowe oferuje.

    W to jestem w stanie uwierzyć.

    > A z jakimi sytuacjami spotykasz się na co dzień?

    Z takimi jak opisałem czyli, że biuro podaje jedynie klientowi
    ile którego podatku zapłacić

    > Dostęp elektroniczny nie wyklucza użycia papieru.

    W sumie powiedziałbym, że żartujesz, ale widzę czasem kolejki
    do punktów typu "wpłaty i wypłaty" i ludzie tam różne rzeczy płacą
    z użyciem papierowego druku.

    > Kim są ci oni?

    Podmiot domyślny z poprzedniego zdania - oni czyli podatnicy, płatnicy -
    klienci biur rachunkowych

    > Wiara wymaga wyrzeczeń... Trudy to chleb powszedni wiary...

    Mimo wszystko nie przyjmuję tego.

    > Moi Klienci mają dostatecznie dużo innych zmartwień.

    Zlecenie takiej czynności akurat Tobie to by było
    dopiero zmartwienie :-)

  • 79. Data: 2020-02-03 03:06:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e374148$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > swoich, choć program takowe oferuje.

    > W to jestem w stanie uwierzyć.

    Miłość wszystkiemu wierzy...

    > W sumie

    A w iloczynie?...

> [...]
    > rzeczy płacą z użyciem papierowego druku.

    > Podmiot domyślny z poprzedniego zdania - oni czyli
    > podatnicy, płatnicy - klienci biur rachunkowych

    Z którego zdania?...

    Ty pierwszy raz spotykam się z sytuacją,
    Biuro że obsługujące podatników/płatników biuro drukuje jakieś polecenia
    przelewu.
    Ty Pomijam fakt,
    większość że większość pewnie ma dostęp elektroniczny (ostatni
    Ty przelew papierowy to robiłem chyba 20 lat temu) ale
    Ty rozumiem,
    informacja że to bardziej informacja
    dla nich
    kwit a nie kwit dla banku.

    > Mimo wszystko nie przyjmuję tego.

    Nie przyjmujesz poleceń przelewów?... ;)

    [PIT tyle?... PIT4 czy PIT5?... muszę wywiedzieć się...
    VAT chyba miesięcznie, skoro wymienia razem z ZUSem...
    chyba choruje lub jakoś inaczej uchyla się od płacenia
    składek na ZUSu... informacje trzeba pozyskiwać wszędzie
    -- nawet w Wieńcu, siedząc w saunie, wypytywałem, niby
    informując o zdychającym już przewrotnym VATcie... trzeba
    być czujnym -- tyluż czyha na naszą ojczyznę radziecką...
    PIT płaci miesięcznie?... -- a cóż to za podatnik?... VAT
    też płaci?... nie odzyskuje?... czyli nie buduje mieszkań...
    co do zasady -- VATu nie płacą podatnicy VAT... chyba, że
    mało qpują a świadczą usługi... VAT płacą niepłatnicy VAT
    pośrednio... ZUS albo stały z miesięcznym przesunięciem,
    albo wybory, ;) albo uchyłka od płacenia... -- choroba
    (L4) znaczy lub urlop bezpłatny... trochę pogadam i już
    wiem to i owo...]

    > Zlecenie takiej czynności akurat
    > Tobie to by było dopiero zmartwienie :-)

    Zlecają mojej szefowej a szefowa zleca mnie...
    Ja zaś drukuję i niosę do banku...
    [i oddaję kilka minut przed terminem]

    Później sprawdzam, czy w ZUSie jest zero.
    Gdy jest mniej -- bezzwłocznie alarmuję;
    gdy jest więcej -- zwłocznie...

    Gdy na czas nie wykryję niedoboru
    szmalu -- piszę do ZUSu odwołanie... ;)

    Program [w następnym odcinku zostanę zapytany
    o to, jakiego programu używam -- wówczas odpowiem]
    przygotowuje polecenia przelewów, ale wybieram
    inne rozwiązania...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 80. Data: 2020-02-03 17:04:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5e374148$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > A w iloczynie?...

    W iloczynie też.

> [...]
    > większość   że większość pewnie ma dostęp elektroniczny (ostatni
    > Ty          przelew papierowy to robiłem chyba 20 lat temu) ale

    Mea culpa - oni nie są tam podmiotem. Ale nawet nie zajrzałem do tego
    zdania, bo myślałem, że oni są oczywiści.

    > Nie przyjmujesz poleceń przelewów?... ;)

    Twoje wywody są mi znane ( z reguły nie czytam więcej niż 2-3 linijki),
    ale nie przyjmowałem, że możesz robić takie rzeczy.

    [ciach jakieś wywody bez sensu]

    > Zlecają mojej szefowej a szefowa zleca mnie...
    > Ja zaś drukuję i niosę do banku...

    Bardzo Ci współczuję.