  • 1. Data: 2003-10-15 13:18:11
    Temat: Benzyna i odliczanie VAT
    Od: "WWWojtas" <o...@S...onet.pl>

    Witam,

    Już odłupiałem. Jak to w końcu teraz jest. Można odliczać VAT od benzyny
    (czyli nie dizla ;):
    a) od środków trwałych amortyzowanych
    b) od samochodu w leasingu?

    WWWojtas

  • 2. Data: 2003-10-15 13:51:48
    Temat: Re: Benzyna i odliczanie VAT
    Od: "krzysiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "WWWojtas" <o...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Już odłupiałem. Jak to w końcu teraz jest. Można odliczać VAT od benzyny
> [...]

    Tak, ale tylko gdy auto ma homologacje na ciezarowe tzw. kratke

  • 3. Data: 2003-10-15 15:15:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tak, ale tylko gdy auto ma homologacje na ciezarowe tzw. kratke

    Do odliczania VAT z paliwa, to akurat
    homologacja nie jest potrzebna.
    Wystarczy, że jest ciężarowy i ładowność ponad 500kg.

  • 4. Data: 2003-10-15 18:37:00
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Do odliczania VAT z paliwa, to akurat
    > homologacja nie jest potrzebna.
    > Wystarczy, że jest ciężarowy i ładowność ponad 500kg.

    Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    nabywanych przez podatnika paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego
    oraz gazu wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub innych
    samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg,
    Przekładając na nasze: nie jest ważne, czy jest to samochód będący ST
    amortyzowanym (nieamortyzowane też bywają), czy dzierżawiony - ważne, czy
    ciężarowy, czy nie.

    Witek