  • 1. Data: 2010-01-15 09:25:30
    Temat: Biegly sadowy, DG, FV
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Jest sobie biegły sądowy, który prowadzi DG i jest płatnikiem VAT. Wystawiam
    np. dla sądu czy policji fakturę VAT za ekspertyzę. Oni płacąc mi, od
    faktury odciągają mi jeszcze podatek dochodowy. W ten sposób płacę go dwa
    razy (jeden oni mi potrącają, drugi płace u siebie). Jest na to jakaś rada?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-15 09:50:05
    Temat: Re: Biegly sadowy, DG, FV
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Piter napisał:
> [...]
    > razy (jeden oni mi potrącają, drugi płace u siebie). Jest na to jakaś rada?

    Dlaczego drugi płacisz u siebie?

    (chyba że nie masz informacji o tej zaliczce pobranej przez nich, to
    wtedy rozumiem dlaczego płacisz drugi raz u siebie)

  • 3. Data: 2010-01-15 15:28:25
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hipcap$jir$...@i...gazeta.pl,
    Piter <j...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > płacąc mi, od faktury odciągają mi jeszcze podatek dochodowy. W ten
    > sposób płacę go dwa razy (jeden oni mi potrącają, drugi płace u

    Jako biegły sądowy wystawiasz fakturę, która nie jest fakturą na
    działalność. Nie wrzucasz jej do dochodów z działalności, tylko osobno. Jak
    sąd ściąga podatek, to potem wysyła Ci pita i rozliczas to w rozliczeniu
    rocznym. Mie płacisz podatku dwa razy.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    W miłości pragniesz, by ci wierzono; w przyjaźni, by cię rozumiano
    /Marcel Achard/

  • 4. Data: 2010-01-15 21:00:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-15 16:28, Xena wrote:
    > Jako biegły sądowy wystawiasz fakturę, która nie jest fakturą na
    > działalność. Nie wrzucasz jej do dochodów z działalności, tylko osobno.
    > [...]

    Z czego konkretnie wynika takie postępowanie?

    Załóżmy dla uproszczenia/utrudnienia, że dziedzina ekspertyzy dokładnie
    pokrywa się z zakresem DG.

    Piotrek

    PS. Nie czepiam się, tylko pytam z ciekawości.

  • 5. Data: 2010-01-16 01:55:00
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hiqlm3$cl$...@n...news.neostrada.pl,
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > dokładnie pokrywa się z zakresem DG.
    >
    > Piotrek
    >
    > PS. Nie czepiam się, tylko pytam z ciekawości.

    Z tego, że nie możesz prowadzić działalności jako biegły. Biegłym się jest
    do konkretnej sprawy.
    pozdrawiam Tatiana
    --
    Kobietę studiuje się 3 tygodnie,
    kocha - 3 miesiące, kłóci się z nią 3 lata, znosi 30;

  • 6. Data: 2010-01-16 12:32:18
    Od: <s...@a...pl>

    > Z tego, że nie możesz prowadzić działalności jako biegły.

    ??? To kolejna dziedzina, w której obowiazują jakieś dziwne zakazy? Policjant
    nie może tego, urzędnik tamtego, a biegły prowadzić DG. Tfu, co za kraj.

  • 7. Data: 2010-01-17 17:50:21
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak sąd ściąga podatek, to potem wysyła Ci pita i rozliczas to w
    > rozliczeniu rocznym. Mie płacisz podatku dwa razy.

    Tzn jest do inny dokument niż moje faktury które wystawiam innym klientom?
    Maja się na niej znajdować dane mojej działalności czy moje prywatne? (np.
    adres zamieszkania czy wykonywania DG) czy numeracja faktur idzie razem z
    tymi dla innych klientów?

  • 8. Data: 2010-01-17 20:50:27
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

> [...]
    > Jak sąd ściąga podatek, to potem wysyła Ci pita i rozliczas to w
    > rozliczeniu rocznym. Mie płacisz podatku dwa razy.

    A co z Vatem? Vat płacę u siebie tak jak od każdej innej faktury?

  • 9. Data: 2010-01-17 23:45:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ??? To kolejna dziedzina, w której obowiazują jakieś dziwne zakazy?
    > Policjant nie może tego, urzędnik tamtego, a biegły prowadzić DG. Tfu, co
    > za kraj.

    Przeciez nie o to chodzilo.
    Nie mozna prowadzic dzialalnosci polegajacej na byciu bieglym. Tak samo, jak
    nie mozna prowadzic dzialanosci polegajacej na byciu pokrzywdzonym,
    oskarzonym, swiadkiem czy chociazby bezrobotnym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-01-18 06:49:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-18 00:45, SDD wrote:
> [...]
    > nie mozna prowadzic dzialanosci polegajacej na byciu pokrzywdzonym,
    > oskarzonym, swiadkiem czy chociazby bezrobotnym.

    Przypuszczam, że chodzi o coś innego (i ja też o to pytałem).

    Jeśli dla tego przykładu:
    - masz w zakresie działalności 62.09.Z
    - odzyskujesz (jako biegły sądowy) dane z uszkodzonego dysku.

    Dlaczego (podstawa prawna) miałoby to nie być rozliczane w ramach DG?

    Przecież ekspertyza sądowa co do merytoryki raczej niczym się nie różni
    od usługi wykonanej dla firmy XYZ.

    Piotrek