  • 21. Data: 2010-01-18 22:10:23
    Temat: Re: Biegly sadowy, DG, FV
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hivilp$i2s$...@i...gazeta.pl,
    Piter <j...@w...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn jest do inny dokument niż moje faktury które wystawiam innym
    > klientom? Maja się na niej znajdować dane mojej działalności czy moje
    > prywatne? (np. adres zamieszkania czy wykonywania DG) czy numeracja
    > faktur idzie razem z tymi dla innych klientów?

    Inny. Masz firmę "Pranie pieluch Piotr Jakiśtam". Z DG eystawiasz fakturę,
    gdzie sprzedawcą jest "Pranie pieluch Piotr Jakiśtam". Jeśli występujesz
    jako biegły, to wystawiasz sądowi fakturę "Biegły Sądowy Piotr Jakiśtam".
    Prowadzisz dwa rejestry VAT - jeden dla normalbych faktur, a drugi dla tych
    biegłowych.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Kto przeżył tragedię, nie był jej bohaterem.
    /Stanisław Jerzy Lec/

  • 22. Data: 2010-01-18 22:11:36
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: Pine.WNT.4.64.1001181112120.2620@quad,

    > ...ale do klasyfikacji podatkowej może mieć priorytet ustawa
    > podatkowa :) I tu mamy zgryz: art.14 jest za art.13, przy "zbiegu" w
    > art.14 musi być wyłączenie, jak nie ma to jest on "bardziej
    > szczegółowy"...
    >
    > Takie pytanie: a co, jeśli sąd *musi* zwrócić się do firmy która
    > jest osobą prawną, bo nie ma "osobistych" biegłych?

    Biegłym może być tylko osoba fizyczn lub instytucja naukowa. Wtedy opinię
    podpisuje(ą) biegły a fakturę wystawia instytut. Nie można powołać na
    biegłego np. spółki prawa handlowego.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Na nieszczęścia mogą skazać nas inni, na miłość skazujemy się sami
    /Caprio Lope de Vega/

  • 23. Data: 2010-01-18 23:42:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-01-2010 o 23:10:23 Xena <x...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > występujesz jako biegły, to wystawiasz sądowi fakturę "Biegły Sądowy
    > Piotr Jakiśtam". Prowadzisz dwa rejestry VAT - jeden dla normalbych

    Średnio. Podatnikiem VAT jest Piotr Jakiśtam i faktury wystawia jako
    Piotr Jakiśtam, nawet jeśli dodaje dopisek "Pranie pieluch Piotr Jakiśtam"
    (swoją drogą nieobowiązkowy na fakturach). Także to są te same faktury,
    bo innych nie ma. Co do dopiska "Biegły Sądowy", to rozumiem że to jest
    na takiej zasadzie jak "Hydraulik Łazienkowy".

    Co do osobnego rejestru VAT, to nie ma urzędowego wzoru ewidencji VAT
    więc można sobie faktycznie to dla wygody rozdzielić, ale to dla wygody
    a nie dlatego że to jest jakaś innna ewuidencja.

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2010-01-18 23:43:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-01-2010 o 23:08:34 Xena <x...@o...pl> napisał(a):

    > w wiadomości: hivt74$3ji$...@i...gazeta.pl,

    > Vat płacisz jak od każdej innwj faktury, z tym, że obowiązek podatkowy
    > powtaje w momencie zapłaty chociażby złotówki.

    Możliwe, ale wynika to z tej samej ustawy o VAT, zapewne art. 19,
    co obowiązek podatkowy przy świadczeniu usług "z firmy".

    --
    Tomek