  • 1. Data: 2019-03-21 10:30:07
    Temat: Bilet PKP jako faktura VAT
    Od: jureq <j...@n...no>

    Jak wiadomo bilet na odległość ponad 50 km zawierający odpowiednie dane
    jest fakturą VAT. Nie ma problemu jeśli bilet kupujemy w kasie należącej
    do danego przewoźnika. Czy ktoś rozliczał bilety kolejowe kupowane w
    kasach innych podmiotów? Według rozporządzenia na bilecie ma być nazwa
    podatnika i jego NIP. Tymczasem na przykładowym bilecie mam dwie pozycje:
    "przewoźnik" z NIP i "wystawca" bez NIP. Nie wiadomo kto z nich jest
    podatnikiem.

    Jak sobie radzicie z takimi biletami?

  • 2. Data: 2019-03-22 10:33:25
    Temat: Re: Bilet PKP jako faktura VAT
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:30, jureq pisze:
> [...]
    > podatnika i jego NIP. Tymczasem na przykładowym bilecie mam dwie pozycje:
    > "przewoźnik" z NIP i "wystawca" bez NIP. Nie wiadomo kto z nich jest

    Takiego biletu nie widziałem.
    W tym przypadku masz NIP i tego się trzymaj
    Wrzucisz do swojego programu NIP i patrzysz co wyskoczy i czy wyskoczy
    Ci status "podatnik VAT czynny".
    W dokumentach zakupu możesz mieć Dostawcę i Nadawcę, analogicznie jak w
    fakturze sprzedaży Nabywcę i Odbiorcę (różne nazewnictwa w różnych
    rejonach Polski i w różnych programach).

    Potraktuj "wystawcę" jako tylko "drukarkę" ;) emitującą dokument.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam