  • 1. Data: 2019-03-10 23:56:19
    Temat: Użytkowanie wieczyste...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
    Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie przyszły
    i pewnie długo nie przyjdą...

    MJ

  • 2. Data: 2019-03-11 13:59:26
    Temat: Re: Użytkowanie wieczyste...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
    >Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie
    >przyszły i pewnie długo nie przyjdą...

    Niedawno pisalem o pisemku z mojego UM

    "zgodnie z postanowieniami ustawy o przeksztalceniu prawa uzytkowania
    wieczystego w prawo wlasnosci tych gruntow, przeksztalceniu z mocy
    prawa podlegaja grunty ...
    Zatem od 2019 zaprzestaje sie wysylania informacj przypominajacych o
    wysokosci oplat rocznych.

    Osoby pozostajace nadal uzytkownikami wieczystymi sa zobowiazani do
    regulowania oplat rocznych z zachowaniem ustawowego terminu .."

    A dalej to niestety nadal glupi jestem :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-03-11 15:07:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-10 o 23:56, Michal Jankowski pisze:
    > Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
    > Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie przyszły
    > i pewnie długo nie przyjdą...
    >
    >   MJ

    IMHO - zapłacić jak kwity przyjdą.
    Bo - albo zapłacisz za rok, albo zdecydujesz się na wykup z bonifikatą.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2019-03-11 15:38:48
    Od: pulsar <a...@a...pl>

    W dniu 11-03-2019 o 15:07, Pete pisze:

    > IMHO - zapłacić jak kwity przyjdą.
    > Bo - albo zapłacisz za rok, albo zdecydujesz się na wykup z bonifikatą.

    No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
    ustawowym terminem płatności, czyli przed
    31.03.!

    --
    pulsar

  • 5. Data: 2019-03-13 10:47:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 15:39:05 UTC+1 użytkownik pulsar napisał:

    > No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
    > ustawowym terminem płatności, czyli przed
    > 31.03.!
    W krakowie przyszły raz jak zmieniła mi się stawka.
    Jak w tamtym roku zapomniałem zapłacić.
    To przyszło mi przypomnienie za które też musiałem zapłacić.

  • 6. Data: 2019-03-13 12:02:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-11 o 15:38, pulsar pisze:

    > No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
    > ustawowym terminem płatności, czyli przed
    > 31.03.!

    E-e

    Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29
    lutego 2020 r.

    2. Jeżeli zaświadczenie potwierdzające przekształcenie prawa użytkowania
    wieczystego w prawo własności gruntu stanowiącego własność Skarbu
    Państwa zostało doręczone po dniu 31 grudnia 2019 r., osoby fizyczne
    będące właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali
    mieszkalnych lub spółdzielnie mieszkaniowe zamiar wniesienia opłaty
    jednorazowej w 2020 r. mogą zgłosić właściwemu organowi do dnia 1 lutego
    2020 r. W przypadku wniesienia przez te osoby lub spółdzielnie
    mieszkaniowe opłaty jednorazowej za przekształcenie w terminie do dnia
    29 lutego 2020 r., przysługuje bonifikata od tej opłaty w wysokości 60%.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2019-03-13 20:27:07
    Od: ń <k...@t...sie>

    Prawdopodobnie z uwagi na ostatnie drastyczne nawet kilkusetprocentowe podwyżki wycen
    wartości m2 gruntów przez samorządy.

    -----

  • 8. Data: 2019-03-14 14:58:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 13.03.2019 o 12:02, Pete pisze:

    > Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29
    > lutego 2020 r.

    Tu jest mowa o "opłacie przekształceniowej", a ja się pytam, czy mam
    zapłacić opłatę za użytkowanie wieczyste. Na razie nikt mnie nie
    zawiadomił o przekształceniu, w KW jest po staremu.

    Czy z samego faktu opublikowania ustawy mam wyciągnąć wniosek, że już
    się za użytkowanie nie płaci?

    Chyba tak, i nawet jest coraz więcej porad tego typu w sieci...

    https://marciniwuc.com/przeksztalcenie-uzytkowania-w
    ieczystego-we-wlasnosc/

    Ale są też porady 'zapłacić, to się potem rozliczy'...

    MJ

  • 9. Data: 2019-03-14 16:34:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-14 o 14:58, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > https://marciniwuc.com/przeksztalcenie-uzytkowania-w
    ieczystego-we-wlasnosc/

    > Ale są też porady 'zapłacić, to się potem rozliczy'...

    W ustawie masz wymienione kogo dotyczy a kogo nie.
    Dalej sobie wydedukuj czy jesteś dzierżawcą wieczystym nadal czy może
    już właścicielem.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2019-03-15 08:36:36
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czy jest różnica w terminach płatności za 2019 pomiędzy użytkowaniem wieczystym od
    miasta, a od Skarbu Państwa?

    -----