  • 1. Data: 2007-04-23 16:55:35
    Temat: Bilety miesięczne autobusowe - czy można VAT i KPiR?
    Od: e...@w...pl

    Witam.

    Jak sądzicie, czy bilety sieciowe miejskie, na których zakup ma się
    fakturę VAT można wrzucić w koszty i odliczyć VAT? Wiem, że jest
    ograniczenie dla biletów sieciowych, bo muszą być powyżej 50 km, ale
    co w przypadku jeżeli mam na bilety sieciowe miejskie fakturę VAT.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2007-04-24 06:20:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2007 09:55:35 -0700, exec2 napisał(a):

> [...]
    > ograniczenie dla biletów sieciowych, bo muszą być powyżej 50 km, ale
    > co w przypadku jeżeli mam na bilety sieciowe miejskie fakturę VAT.

    Teoretycznie możesz wrzucić, ale przygotuj sobie odpowiedź na pytanie
    kontroli podatkowej: "Z jakiego biletu korzysta pan jezdząc w sprawach
    osobistych (prywatnych)?" I lepiej żeby odpowiedź była naprawdę
    przekonująca. Ja takiej odpowiedzi wymyśleć nie potrafię.

    Jeśli chodzi o odległość 50 km, to dotyczy to możliwości uznania biletu
    jednorazowego za fakturę VAT. Czyli jeśli jedziesz na odległość poniżej 50
    km, to oprócz biletu musisz miec osobną fakturę.

  • 3. Data: 2007-04-24 08:34:27
    Od: e...@w...pl

    Thx za odp.

    No właśnie raczej ciężko mi będzie wytłumaczyć, że byłem
    przedstawicielem handlowym i do klientów jeździłem autobusami. De
    facto dla mnie w moim rozumieniu to był KUP, ale pewnie nie dla US.

    Pzdr,
    McWilk

  • 4. Data: 2007-04-24 09:58:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, e...@w...pl wrote:

    > No właśnie raczej ciężko mi będzie wytłumaczyć, że byłem
    > przedstawicielem handlowym i do klientów jeździłem autobusami.

    Ale ja argumentację odebrałem zupełnie inaczej: "dobrze,
    jeździł Pan, byłby to koszt. Ale proszę powiedzieć, na jakich
    biletach jeździł Pan w celach OSOBISTYCH?"

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-04-24 11:12:04
    Od: Kimy <k...@w...op.pl>

    e...@w...pl napisał:
    > Jak sądzicie, czy bilety sieciowe miejskie, na których zakup ma się
    > fakturę VAT można wrzucić w koszty i odliczyć VAT?

    Z tego co mi księgowa mówiła to nie ze względu na powód który ci dał jareq.
    Dlatego ja tego nie robię, bo w sumie to nie wielkie koszta, a ryzyko kary w
    czasie ewentualnej kontroli zbyt duże.

    --
    pozdrawiam,
    Kimy

  • 6. Data: 2007-04-24 12:43:26
    Od: e...@w...pl

    On 24 Kwi, 13:12, Kimy <k...@w...op.pl> wrote:

> [...]
    > Dlatego ja tego nie robię, bo w sumie to nie wielkie koszta, a ryzyko kary w

    No własnie.

  • 7. Data: 2007-05-25 21:34:27
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale ja argumentację odebrałem zupełnie inaczej: "dobrze,
    > jeździł Pan, byłby to koszt. Ale proszę powiedzieć, na jakich
    > biletach jeździł Pan w celach OSOBISTYCH?"

    1. Jeździłem na tym samym bilecie. Skoro bilet był mi niezbędny w
    wykonywaniej przeze mnie działalności gospodarczej, to przy okazji nie
    mogę go wykorzystywać w podróżach prywatnych? Nie powoduje to przecież
    złego odliczenia BAT/podatku dochodowego. Podobnie jak komputerfirmowy,
    który nie przestaje być firmowym pomimo tego, że dziecko go użyje.

    2. Jeździłem na gapę / nie jeździłem wcale / jeździłem na innym bilecie,
    ale nie mam na to dowodu

    Która odpowiedź jest lepsza?

    Pytam poważnie, ponieważ sam jestem "samozatrudnionym" i odliczan bilety
    miesięczne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz