    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bilety miesięczne autobusowe - czy można VAT i KPiR?
    Date: Tue, 24 Apr 2007 06:20:46 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 23 Apr 2007 09:55:35 -0700, exec2 napisał(a):

    > Jak sądzicie, czy bilety sieciowe miejskie, na których zakup ma się
    > fakturę VAT można wrzucić w koszty i odliczyć VAT? Wiem, że jest
    > ograniczenie dla biletów sieciowych, bo muszą być powyżej 50 km, ale
    > co w przypadku jeżeli mam na bilety sieciowe miejskie fakturę VAT.

    Teoretycznie możesz wrzucić, ale przygotuj sobie odpowiedź na pytanie
    kontroli podatkowej: "Z jakiego biletu korzysta pan jezdząc w sprawach
    osobistych (prywatnych)?" I lepiej żeby odpowiedź była naprawdę
    przekonująca. Ja takiej odpowiedzi wymyśleć nie potrafię.

    Jeśli chodzi o odległość 50 km, to dotyczy to możliwości uznania biletu
    jednorazowego za fakturę VAT. Czyli jeśli jedziesz na odległość poniżej 50
    km, to oprócz biletu musisz miec osobną fakturę.