  • 1. Data: 2007-04-23 14:04:31
    Temat: Umowa o prace + Umowy o dzielo + DG
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    witam,

    Pracuje na pelnym etacie na umowe o prace,
    dodatkowo co miesiac podpisuje umowe o dzielo z przeniesieniem praw
    autorskich,
    teraz chcial bym rozpoczac DG by moc jakos legalnie rozliczac AdSense.

    I mam pytanie:
    1) czy moge prowadzic DG i jednoczesnie dalej podpisywac umowy o dzielo (z
    przeniesieniem praw) ?
    2) czy skoro moj pracodawca placi mi ZUS i zdrowotne, to rozpoczynajac DG
    bede musial dodatkowo placic te "ubezpieczenia" - czy bede juz z nich
    zwolniony?

    pozdrawiam
    tomek.

  • 2. Data: 2007-04-23 18:33:57
    Temat: Re: Umowa o prace + Umowy o dzielo + DG
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomaroc wrote:

> [...]
    >
    > I mam pytanie:
    > 1) czy moge prowadzic DG i jednoczesnie dalej podpisywac umowy o

    Jeśli umowa nie z zakresu DG, to tak.
    Nie widzę przeszkód, żeby właściciel np
    zakładu fryzjerskiego nie mógł realizować
    umowy o dzieło z przekazniem praw autorskich
    za artykuł do czasopisma
    o rybkach akwariowych.

    > 2) czy skoro moj pracodawca placi mi ZUS i zdrowotne, to
    > rozpoczynajac DG bede musial dodatkowo placic te "ubezpieczenia" -
    > czy bede juz z nich zwolniony?

    Zdrowotne zapłacisz na pewno.
    Reszta w zależności od uzyskiwanego dochodu ze stosunku pracy.
    Jeśli mniej niż minimalne wynagrodzenie, to wszystkie składki płacisz.
    Jeśli wiecej, to tylko zdrowotną.