  • 1. Data: 2007-11-23 13:32:51
    Temat: Bułgaria wprowadza liniowy 10%
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Tyle usłyszałem w radiu. Jeśli to prawda, to... muszą być jakieś haczyki.
    Może VAT mają na poziomie 40% ;) Bo po prostu nie umiem uwierzyć, zeby
    jakiejkolwiek władzy na świecie wystarczyło tak mało forsy. :)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 2. Data: 2007-11-23 13:40:11
    Temat: Re: Bułgaria wprowadza liniowy 10%
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    .
    > Tyle usłyszałem w radiu. Jeśli to prawda, to... muszą być jakieś haczyki.

    Zapewne 90% obrotu idzie bez faktur i pewnie liczą (słusznie zresztą), że
    10% od 90% to jest więcej niż np. 40% od 10%.

  • 3. Data: 2007-11-23 13:48:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Cavallino wrote:
    > Zapewne 90% obrotu idzie bez faktur i pewnie liczą (słusznie zresztą),
    > że 10% od 90% to jest więcej niż np. 40% od 10%.

    Dokładnie.

    Zresztą podobny przypadek już chyba ćwiczyliśmy nawet w Polsce - przy
    okazji akcyzy na wódę.

    Zmniejszono stawkę i - cud prawdziwy - wzrosły wpływy.

    Zdaje się, że niektórzy do dziś nie mogą się po tym otrząsnąć ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-11-23 14:12:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2007 o 14:32:51 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Tyle usłyszałem w radiu. Jeśli to prawda, to... muszą być jakieś haczyki.
    > Może VAT mają na poziomie 40% ;) Bo po prostu nie umiem uwierzyć, zeby
    > jakiejkolwiek władzy na świecie wystarczyło tak mało forsy. :)

    Tylko zapomniałeś, że podatek płaci się od dochodu. W polskiej ustawie
    skala podtkowa zajmuje 0,5 strony/ 150, reszta to w dużej mierze sposoby
    wyznaczania dochodu
    i płacenia podatku.
    Jeśli wpisali że dochodem jest też powietrze którym się oddycha a do
    kosztów nie możesz zaliczyć nic,
    to mogli dać i 1% :) Oczywiście przesadzam, ale przecież stawka podatkowa
    to tylko jeden z wieluu czynników
    skłądających się na efektywną stopę opodatkowania.

  • 5. Data: 2007-11-23 21:59:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2007, Piotrek wrote:

    > Dokładnie.
    >
    > Zresztą podobny przypadek już chyba ćwiczyliśmy nawet w Polsce - przy okazji
    > akcyzy na wódę.
    >
    > Zmniejszono stawkę i - cud prawdziwy - wzrosły wpływy.

    ...i przy CIT to samo.
    Za kilka lat za to jakiś... pojętny poseł argumentował, że "jak się tę
    akcyzę zwiększy o połowę to przecież będzie na załatanie kolejnego
    braku w budżecie".
    Na nieszczęście był to AFAIR poseł z partii która teraz jest w koalicji.
    Ech...

    > Zdaje się, że niektórzy do dziś nie mogą się po tym otrząsnąć ...

    Gdzie tam - bardzo niewielu, inni dalej walą głową w mur.
    Nigdy nie słyszałeś np. hasła "świńska górka"?
    Z podatkami to samo, j.w. - "podniesiemy i będzie na [tu bardzo
    ważny społecznie cel]".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-11-24 09:45:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Gdzie tam - bardzo niewielu, inni dalej walą głową w mur.
    > Nigdy nie słyszałeś np. hasła "świńska górka"?
    > Z podatkami to samo, j.w. - "podniesiemy i będzie na [tu bardzo
    > ważny społecznie cel]".

    Ja akurat słyszałem. I o krzywej Laffera też słyszałem :-)

    Szkoda tylko, że nasi wybrańcy jak do tej pory byli jacyś tacy albo
    niekumaci albo za dużo się naczytali o kułakach i innych wrogach
    proletariatu ...

    Piotrek