  • 1. Data: 2007-11-23 10:11:35
    Temat: E-faktura ? Co z nia zrobic ?
    Od: M...@g...com

    Witam

    Moj dostawca internetu postanowil sie zrewolucjonizowac i od
    stycznia zapowiedzial zaprzesranie dostarczania teradycyjnych faktur
    na korzysc takich elektronicznych z elektronicznym podpisem.
    Niby OK, niech i tak bedzie, ale niechce ich wysylac na maila, tylko
    kaze mi zalozyc jakies konto u nich i tam sie logowwac i sprawrdzac ..
    a takie rozwiazanie mnie nie intersuje, mam juz dosc kolejnych kont
    zazwyczaj takich gdzie nie mozna zmienic username i zostaja takie
    robaczki: try564rfd a ze hasla tez czasami nie daja zmienic .. no to
    juz wogole dramat, slowem niechce kolejnego konta.
    Przy okazji moze ktos z Was wie jak go zmusic zeby to wysylal na
    maila ?
    A wazniejsze dla mnie pytanie to co mam zrobic z taka faktura ?
    Drukowac i trzymac przewidziane 5 lat ? Kupic ekstra pen-driva i
    wgrywac tam te wszystkie faktury i trzymac te 5 lat ? No co z tym
    zrobic ?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-11-23 10:25:02
    Temat: Re: E-faktura ? Co z nia zrobic ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2007 o 11:11:35 <M...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Drukowac i trzymac przewidziane 5 lat ? Kupic ekstra pen-driva i
    > wgrywac tam te wszystkie faktury i trzymac te 5 lat ? No co z tym

    Piszę z głowy, ale na 95% tak jest:
    Jeśli to mają być prawdziwe e-faktury, zgodne z ustawą i rozporządzeniem,
    to bez Twojej zgody, i to zdaje się pisemnej, nie mogą Cię zmusić do
    akceptacji takich faktur.
    Innymi słowy, jeśli dostaniesz takiego e-bubla, to nie jest to faktura, a
    więc wystawiający nie dopełnia obowiązku
    wystawienia faktury.

  • 3. Data: 2007-11-23 10:58:52
    Od: M...@g...com

> [...]
    > Innymi słowy, jeśli dostaniesz takiego e-bubla, to nie jest to faktura, a
    > więc wystawiający nie dopełnia obowiązku

    Czyli jezeli dobrze zrozumialem, to koles moze mi wyslac taka fakture
    zabezpieczona podpisem, ale bez mojej zgody na pismie i tak musi mi
    przyslac papierowa wersje ?

    A co z tym co przeczytalem w tym arttykule:
    http://www.nowebiuro.pl/Tematy_dnia/Rz;Na;fakturze;m
    usi;byc;podpis;elektroniczny,artykul-3621-54.html
    moj dostawca de-facto chce udostepnic nam serwer na ktorym beda te
    faktury... twierdzi ze zabezpieczone podpisem.. ale to ja bede je
    drukowal a nie on. A w takim razie jak rozumiem to jest niezgodne z
    prawem.

  • 4. Data: 2007-11-23 11:11:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2007 o 11:58:52 <M...@g...com> napisał(a):

    > Czyli jezeli dobrze zrozumialem, to koles moze mi wyslac taka fakture
    > zabezpieczona podpisem, ale bez mojej zgody na pismie i tak musi mi
    > przyslac papierowa wersje ?

    Trzeba by sprawdzić w przepisach, ale jestem prawie pewien że tak.
    Przy czym nie musi Ci przysyłać - musi jedynie wystawić papierową wersję.

> [...]
    > faktury... twierdzi ze zabezpieczone podpisem.. ale to ja bede je
    > drukowal a nie on. A w takim razie jak rozumiem to jest niezgodne z

    Ale faktur elektonicznych się nie drukuje. Jeśli masz drukować,. to to są
    zwykłe papierowe
    faktury które musi wystawić sprzedawca - na co wskazują wyroki.
    Co prawda nikt się w tych wyrokach nie odniósł do kwesti zlecania wydruku
    innej osobie,
    więc nie wiemy jak by to było, ale jeśli mówisz o jakichś większych
    kwotach, to nie warto
    byc królikiem doświadczalnym :)

  • 5. Data: 2007-11-23 11:34:16
    Od: M...@g...com

    Znalazlem rozporzadzenie ministra finansow z 14 lipca 2005 w nim stoi
    jak byk w par 3.1
    Ze przesylanie takich faktur moze sie odbywac TYLKO za PISEMNA zgoda
    odbiorcy.
    A w dodatku jak rozumiem z tych artyluków ze aby odebrac taka fakture
    w poprawny dla US sposob i aby ona byla podstawa odliczen podatkowych
    to sam musze dysponowac takim podpisem elektronicznym ? Tylko dlaczego
    skoro normalne/paiperowe faktury moga byc wystawiane bez mojego
    podpisu? Naprawrde nie wystarczy podpis elektorniczny nadawcy - firmy
    wystawiajacej fakture ? Ja tez musze miec taki podpis?

    Skoro tak to zupelnie nie rozumiem calego zmieszania z tym podpisem,
    przeciez to faktycznie ulatwilo sprawe tylko w rozliczeniach miedzy
    duzymi firmami, a maluczcy i prywatni klienci dalej musza dostawac
    tradycyjne papierki. ...
    nie rozumiem tego.

  • 6. Data: 2007-11-23 11:38:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2007 o 12:34:16 <M...@g...com> napisał(a):

    > nie rozumiem tego.

    Uwierz mi, że nie Ty jeden :)

  • 7. Data: 2007-11-23 12:28:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2007, M...@g...com wrote:

    > Przy okazji moze ktos z Was wie jak go zmusic zeby to wysylal na
    > maila ?

    Nie da się.
    Jedyną wydającą się za prawidłową drogę, co do której nie widzieliśmy
    wyroków (bo nie wiedzieć czemu wszyscy INACZEJ uzasadniają pytania
    do US oraz obronę przed NSA!) która jak się wydaje zgodnie z przepisami
    umożliwia wysłanie f-ry mailem, wymaga zgody obu stron i zachowania
    odpowiedzialności wystawcy ZA WYDRUKOWANIE!
    Z e-fakturą nie ma to nic wspólnego.

    > A wazniejsze dla mnie pytanie to co mam zrobic z taka faktura ?

    Już doszedłeś :)
    Trzeba by samemu mieć "infrastrukturę".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-11-23 12:33:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2007, M...@g...com wrote:

    > Skoro tak to zupelnie nie rozumiem calego zmieszania z tym podpisem,

    A nie jest to aby pochodna zamieszania z podpisem elektronicznym
    *w ogóle*?
    Spytam inaczej: czy mógłbyś zostać certyfikatorem takich podpisów?
    ;)
    Tam, gdzie była potrzeba "wielkich" (banki mam na myśli) aby umożliwić
    regulację powierdzania woli "znaczkami" (hasłem, PINem, czymkolwiek)
    jakoś dało się zezwolić na korzystanie z zaakceptowanych przez strony
    form.
    Przy "głupiej fakturze" znienacka się nie da.
    Hm. Dziwne, nie?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-11-23 12:38:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    M...@g...com wrote:
    > nie rozumiem tego.

    Ależ to proste.

    Każdy certyfikat kwalifikowany to lekko licząc 400 plz + VAT / rok.

    Tak więc lobbing CA wydających certyfikaty kwalifikowany był na tyle
    silny, że po raz kolejny wylano dziecko z kapielą czy też jak wolą inni
    wydy**** podatnika.

    Piotrek

  • 10. Data: 2007-11-23 13:19:12
    Od: <s...@a...pl>

    > Czyli jezeli dobrze zrozumialem, to koles moze mi wyslac taka fakture
    > zabezpieczona podpisem, ale bez mojej zgody na pismie i tak musi mi
    > przyslac papierowa wersje ?

    Trochę OT. Jesli sprzedawca wystawi taką fakturę elektroniczną (zakładam że
    z podpisem, tak jak trzeba), a potem wystawi i przyśle to samo w papierowej
    wersji - to czy nie będzie to wystawienie 2 oryginałów z tym samym numerem
    to tej samej transakcji? Bo jesli tak, to nieciekawe skutki podatkowe dla
    obu stron moze to rodzić... Tam mi się wydaje