  • 1. Data: 2007-11-23 12:30:17
    Temat: Kontrola UKS i US - ten sam okres/zakres
    Od: " Bedrus" <B...@g...pl>

    Znajomy ma problem.
    Pare lat temu mial kontrole z UKS X. Kontrola dotyczyla generalnie vatu i
    ogolnie biznesu za okres x-y.
    Na czas kontroli poproszono o rejestry vat (zakup i sprzedaz), wyciagi
    bankowe z tego okresu etc. Wszystko bylo ok. Z tej kontroli zostaly zeszyt
    kontrolny + protokol.

    Pare dni temu przyszli do niego panowie z US Y (nie mylic z UKS :-) i
    powiedzili ze chca zrobic kontrole, ktora dotyczy ... tego samego, za ten
    sam okres.
    Chca rejestry vat, wyciagi bankowe za okres x-y.

    Co robic?
    Czy to normalne ze w ciagu 2 lat ma 2 kontrole dotyczace tego samego
    zagadnienia ale prowadza je 2 rozne organy?
    Czy jesli tamta kontrola byla ok to tym Panom mozna juz podziekowac? Czy
    mozna im pokazac te zeszyty + protokoly i temat bedzie zamkniety?
    Na co sie powolac?

    A moze to norma i nalezy Ich przyjac goscinnie?

  • 2. Data: 2007-11-23 12:46:55
    Temat: Re: Kontrola UKS i US - ten sam okres/zakres
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.11.2007 Bedrus <B...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > sam okres.
    > Chca rejestry vat, wyciagi bankowe za okres x-y.

    Dać te papiery, bo mają prawo.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-11-23 13:01:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2007 o 13:46:55 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Dać te papiery, bo mają prawo.

    Swoją drogą jak nazwać taki proceder..

  • 4. Data: 2007-11-23 13:18:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.11.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > Swoją drogą jak nazwać taki proceder..

    E, kontrolowanie kilka razy tego samego to marnotrawstwo publicznych
    pieniędzy. Tylko tyle. Za to uznawanie czegoś, w czym poprzednicy nie
    widzieli nic złego, za błąd/przekręt, to już draństwo. A tak może być
    - jedna kontrola powie, że OK, a druga, że ojoj, fatalnie... Kolega
    miał dokładnie taką sytuację. Raz kontrolował go pan X z US (powszechnie
    u nas w mieście znany jako surowy urzędnik, czepiał się nawet faktur
    za żarówki samochodowe bez wpisanego numeru rejestracyjnego). Wszystko
    było OK. Za rok przyszła kontrola z UKS. Zjawił się również pan X
    (wystrzelił w górę - wszyscy w mieście odetchnęli z ulgą :), skontrolował
    to samo i naliczył pięciocyfrową sumę karnego VATu (chodziło zdaje się o
    VAT od kurczaków, był jakiś niuans prawny, że można było to interpretować
    albo tak, albo śmak, albo 3%, albo 7%, czy coś w ten deseń). Na pytanie,
    że rok temu było dobrze i o co mu właściwie chodzi, odpowiedział "zmieniłem
    zdanie" :)))) Notabene zmienił dobrze, nie udało się chyba koledze
    z tego wybronić w sądzie.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-11-23 15:29:04
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik " Bedrus" <B...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chca rejestry vat, wyciagi bankowe za okres x-y.

    a a propos wyciagow, mam obowiazek co miesiac je drukowac(jesli nie dostaje
    ich poczta)?
    i trzymac do kontroli?
    jednoosobowa DG,VAT, KPiR

    pzdr
    Anax

  • 6. Data: 2007-11-23 18:06:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.11.2007 Anax WRC <w...@i...pl> napisał/a:

    > a a propos wyciagow, mam obowiazek co miesiac je drukowac(jesli nie dostaje
    > ich poczta)?
    > i trzymac do kontroli?
    > jednoosobowa DG,VAT, KPiR

    Poza pewnymi szczególnymi przypadkami, gdzie coś zależy od faktu wpływu na
    rachunek lub przelewu z niego wykonanego, to nie.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/