  • 1. Data: 2004-05-03 18:15:04
    Temat: Bylo "0", a ile teraz??
    Od: "Nacia" <n...@w...pl>

    Sprawa byla prosta. Swiadczylam uslugi przetwarzania baz danych dla
    nierezydenta, usluga nie byla wykorzystywana w Polasce i wplata byla zawsze
    po kilku dniach od wykonania uslugi. Łapalam sie na stawke 0% wg
    rozporzadzenia ministra finansow. Nie wiem co mam robic teraz. Usluga jest
    swiadczona na rzecz firmy ktora nie nalezy do unii. Jaka stawke zastosowac?
    Niech mi ktos pomoze.

    Natalia

  • 2. Data: 2004-05-03 19:31:23
    Temat: Re: Bylo "0", a ile teraz??
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > po kilku dniach od wykonania uslugi. Łapalam sie na stawke 0% wg
    > rozporzadzenia ministra finansow. Nie wiem co mam robic teraz. Usluga jest
    > swiadczona na rzecz firmy ktora nie nalezy do unii.

    Mam ten sam problem co ty. Działalem tak samo na mocy § 64 ust. 1 pkt 2,
    tyle ze nie przetwazanie danych a reklama.
    Teraz mam trudnosci z doborem vatu.
    W nowej ustawie jest jedynie okreslone iz to co robimy jest usługą
    wykonywaną "poza unią" tam gdzie jest siedziba firmy dla której to robimy.
    Ale co to znaczy i jaki to jest % to nie wiem...
    Niby jeżeli nie jest to określone to wtedy przypada podstawowa stawka vat >
    22%, ale takiej mysli nie dopuszczam... :)
    Jak bedziesz cos wiedzial to stuknij na gg:505700 lub ICQ 115450581

    pozdrawiam
    Regand

  • 3. Data: 2004-05-03 19:56:21
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    > Jaka stawke zastosowac? Niech mi ktos pomoze.

    Wydaje mi sie, ze nadal 0%.

    Omulec

  • 4. Data: 2004-05-03 21:10:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Regand" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    robimy.
    > Ale co to znaczy i jaki to jest % to nie wiem...

    Odpowiedź w art 5.1 pkt 1) ustawy.

  • 5. Data: 2004-05-03 21:11:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Omulec" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi sie, ze nadal 0%.
    >
    > Omulec

    Na jakiej podstawie?

  • 6. Data: 2004-05-03 21:11:24
    Od: "CHANI" <chani@tekst_do_usuniecia.gazeta.pl>

> [...]
    > Niby jeżeli nie jest to określone to wtedy przypada podstawowa stawka vat
    > Jak bedziesz cos wiedzial to stuknij na gg:505700 lub ICQ 115450581

    Nie mam przy sobie nowej ustawy o VAT, ale tam jest wyraźna definicja
    przedmiotu opodatkowania. Jeśli chodzi o usługi, to objęte ustawą są usługi
    wykonywane w kraju. Jest też definicja, że w kraju = na terytorium RP.

    Tak więc ustawa o VAT nie dotyczy usług wykonywanych poza granicami RP.
    Czyli ani stawka 0%, ani stawka "zw" - po prostu usługi świadczone czy
    to w innym państwie UE, czy to poza jej granicami nie są objęte ustawą
    o VAT.

    W artykule chyba 146 (piszę z pamięci, więc mogę się mylić) są określone
    usługi, które uważa się za wykonywane za granicą, jeśli odbiorca spełnia
    określone kryteria (czyli np. jest firmą zagraniczną).

    --
    CHANI

  • 7. Data: 2004-05-03 21:15:41
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > Odpowiedź w art 5.1 pkt 1) ustawy.

    Niby na co odpowiedź?
    Mówimy o usłudze wykonywanej poza granicami Polski i UE. A to ze podatek
    jest to wiem, tyle ze jaki %.

  • 8. Data: 2004-05-03 21:20:31
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > Tak więc ustawa o VAT nie dotyczy usług wykonywanych poza granicami RP.

    Aha, a więc tutaj jest zmiana :>
    A nie wiesz przypadkiem gdzie to dokładnie pisze?

    > W artykule chyba 146 (piszę z pamięci, więc mogę się mylić) są określone
    > usługi, które uważa się za wykonywane za granicą, jeśli odbiorca spełnia
    > określone kryteria (czyli np. jest firmą zagraniczną).

    Chodzi ci o art 27.
    A więc wg ciebie jezeli podlegam pod ten artykuł, tzn miejscem wykonywania
    usługi nie jest polska ani UE.
    A wiec niby wogłule vatowcem nie jestem? Usługe wykonuje zagranicą, vatu nie
    ma a jedynie dochodowy?
    Czy moze jeszcze dochodowy płace tam gdzie wykonuje usługe ;)

  • 9. Data: 2004-05-03 21:24:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Niby na co odpowiedź?
    > Mówimy o usłudze wykonywanej poza granicami Polski i UE. A to ze podatek
    > jest to wiem, tyle ze jaki %.

    Odpowiedź na Twoje rozterki.
    CHANI wszystko napisał(a) - nie podlega VAT
    tylko artykuł chyba nie ten; raczej 27 i 28

  • 10. Data: 2004-05-03 21:25:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Niby na co odpowiedź?
    > Mówimy o usłudze wykonywanej poza granicami Polski i UE. A to ze podatek
    > jest to wiem, tyle ze jaki %.

    Przecież w tym artykule wyraźnie napisali jakie
    usługi podlegają opodatkowaniu.
    Wykonane w kraju. Te wykonane poza granicami
    nie podlegają i tyle.