  • 1. Data: 2004-05-03 18:15:13
    Temat: jak odzyskać 50% z kasy fiskalnej?
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    rozpoczęłam DG i kupiłam kasę fiskalną. Wszystkie formalności zostały
    dopełnione, więc nie powinno byc problemów ze strony US.
    W tym miesiącu miałam raczej niewielka sprzedaż, i w efekcie wystąpił mi vat
    do przeniesienia na nastepne miesiące. Przy okazji mam też vat do zwrotu od
    zakupu ŚT.
    Czy z "ulgi" vatowskiej z tytułu kupna kasy fiskalnej moge skorzystać
    dopiero wówczas kiedy wystąpi u mnie podatek vat do zapłaty?
    W rozporządzeniu wyczytałam, że jeśli występuje nadwyżka naliczonego nad
    należnym to można odpisać 25% wartości kasy fiskalnej. Nie wiem czy czegoś
    nie pominęłam. A jeśli wszystko jest ok, to czy ten mechanizm mogę stosować
    przez następne okresy rozliczeniowe? (czyli w praktyce 4 x 25% wartości
    kasy, nawet w przypadku gdybym przez cały rok nie miała ani złotówki vatu do
    zapłaty)?

    --
    pozdrawiam
    ewka