  • 1. Data: 2008-02-13 10:15:50
    Temat: CDN Optima zewnętrzne dekrety
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Witam!
    Prawdopodobnie nie ta grupa, ale moze ktos sie orientuje

    czy do programu CDN Optima można tworzyc zewnętrzne dekrety ksiegowan
    chodzi dokladnie o FV tworzone w innym programie (LMS)
    jest ich bardzo duzo, generowane sa automatycznie
    czy mozna polaczyc sie z Oprima i zaksiegowac to na odpowiednie konta?

    pelna ksiegowosc?

    dotyczchas mialem program d2system
    i tam bylo cos takiego jak serwer dekretów
    robilo sie plik tekstowy z odpowiednimi kontami
    i ten serwer dekretów automatycznie rozksiegowywal to na poszczegolne konta

    da sie tak zrobić w Optimie?

    --
    ..::Michal::..

  • 2. Data: 2008-02-13 10:29:13
    Temat: Re: CDN Optima zewnętrzne dekrety
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest ich bardzo duzo, generowane sa automatycznie
    > czy mozna polaczyc sie z Oprima i zaksiegowac to na odpowiednie konta?

    A po co zewnętrzne?
    Chcesz je księgować inaczej niż inne faktury?
    W Optimie księgowanie jest automatyczne, wg ustalonych schematów, każdy
    dokument NIE JEST opatrzony z urzędu dekretacją, jest ona tworzona w
    momencie księgowania.
    Schematy księgowe mogą zależeć od wielu czynników, na pewno dasz radę tak
    ustawić import faktur do Optimy, żeby czymś się wyróżniały i od tego
    uzależnić księgowanie.

    Przynajmniej tak jest w mojej wersji (ma kilka lat).

  • 3. Data: 2008-02-13 10:39:36
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2008 11:29:13 +0100, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > uzależnić księgowanie.
    >
    > Przynajmniej tak jest w mojej wersji (ma kilka lat).

    ja nie chce wystwiac FV w Optima
    mam własmy system do wystawiania FV, powiazany z obsluga klienta
    1 dnia kazdego miesiaca system automatycznie tworzy np. 1000 faktur

    i teraz mam 2 opcje:
    1. drukuje kopie i jade z nimi do księgowego
    on daje to ksiegowej do wklepywania, mija 3 dni

    2. wysylam mu na maila paczke plików
    w których jest zapisane
    700-1 - 50,00
    201-24 - 61,00
    231(vat) - 11,00

    i takich pliczków jest 1000
    robota trwa max 30 minut

    to samo dla zaplaty bankowej za te FV
    --
    ..::Michal::..

  • 4. Data: 2008-02-13 11:33:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > ja nie chce wystwiac FV w Optima

    A kto pisał że chcesz?

> [...]
    >
    > i teraz mam 2 opcje:
    > 1. drukuje kopie i jade z nimi do księgowego
    > on daje to ksiegowej do wklepywania, mija 3 dni

    3. wysyłasz mu jeden plik w którym są dane np.
    -nr faktury
    -kontrahent
    -netto
    -vat
    -brutto

    a on sobie je sam w swojej Optimie zaciąga i księguje

    > to samo dla zaplaty bankowej za te FV

    Drugi pliczek.
    Od księgowania to jest system księgowy, system sprzedażowy ma sprzedawać.

  • 5. Data: 2008-02-13 19:58:48
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Drugi pliczek.
    > Od księgowania to jest system księgowy, system sprzedażowy ma sprzedawać.
    jest gdzieś wzór jak te pliczki mają wyglądac?

    Michał

  • 6. Data: 2008-02-14 09:57:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > jest gdzieś wzór jak te pliczki mają wyglądac?

    Aaaa, sposób importu danych zewnętrznych do Optimy to już zupełnie inna
    bajka.
    Wcale nie powiedziane że Optima coś takiego ciągnącego z dwóch pliczków ma
    wbudowane i to w standardzie.
    Nie wiem, bo nie używałem.
    Ale od czego infolinia Comarchu, względnie jego partnerzy?