  • 1. Data: 2008-02-13 09:01:29
    Temat: VAT-R mam problem
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    Usiłuję wypełnić VAT-R. Chcę sprzedawać wysyłkowo przez sklep
    internetowy i dlatego usiłuję ustalić czy w rubryce 28 punkt 9
    powinienem wstawić "ptaszka". Próbuję wczytać się art 24 ustawy
    "VAT" lecz mam ewidentny problem z "czytaniem ze zrozumieniem"

    Art. 24
    1. W przypadku sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju dostawę towarów
    uznaje się za dokonaną na terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2.

    2. W przypadku sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju dostawę towarów
    uznaje się za dokonaną poza terytorium kraju, jeżeli całkowita wartość
    towarów innych niż wyroby akcyzowe zharmonizowane, wysyłanych lub
    transportowanych z tego samego państwa członkowskiego na terytorium
    kraju, pomniejszona o kwotę podatku od wartości dodanej, nie
    przekroczyła w roku podatkowym kwoty 160.000 zł.

    Proszę o pomoc w wypełnieniu tego VAT-R. I jeszcze jedno VAT-R wymaga
    opłaty 170 zł. Czy składając jeszcze VAT-R/UE to kolejne 170 zł?

    Dziękuje za pomoc
    Marek

  • 2. Data: 2008-02-13 09:59:29
    Temat: Re: VAT-R mam problem
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-02-2008 o 10:01:29 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):

> [...]
    > kraju, pomniejszona o kwotę podatku od wartości dodanej, nie
    > przekroczyła w roku podatkowym kwoty 160.000 zł.

    Sprecyzuj o co dokładnie chodzi - przekroczyłeś te 160k, przekroczysz?
    nieprzekroczysz?. Sprzedajesz poza Polskę? Będziesz sprzedawał ? :)

    > Proszę o pomoc w wypełnieniu tego VAT-R. I jeszcze jedno VAT-R wymaga
    > opłaty 170 zł. Czy składając jeszcze VAT-R/UE to kolejne 170 zł?

    VAT-R nie wymaga żadnej opłaty, zarówno zgłoszenie jak i aktyualizacje.
    Opłata jest za wydanie VAT-5 - potwierdzenia zarejestrowania jako podatnik
    VAT.
    W związku z tym, można się całkowicie prawidłowo zarejestrować bez
    płacenia tych 170zł,
    chociaż 99% tłoków skarbowych tego nie rozumie.
    FYI: Sam zapłaciłem, wtedy jeszcze 152zł, pałować się z fiskusem to nie
    jest mój ulubiony sport.

    A VAT-R/UE to załącznik do VAT-R - więc siłą rzeczy nic nie kosztuje.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-02-13 11:09:14
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    t...@o...pl pisze:
    > Dnia 13-02-2008 o 10:01:29 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):
    [...]
    > Sprecyzuj o co dokładnie chodzi - przekroczyłeś te 160k, przekroczysz?
    > nieprzekroczysz?. Sprzedajesz poza Polskę? Będziesz sprzedawał ? :)
    [...]
    Dopiero rozpoczynam, dlatego składam zgłoszenie (a nie aktualizacje
    VAT-R). Myślę, że sklep internetowy będzie miał klientów głownie
    z terenu kraju, ale nie mogę wykluczyć, że ktoś zastuka z UE lub
    ze "świata" i dlatego mam wątpliwości co do tego punktu 9 w rubryce 28
    druku VAT-R

    Marek

  • 4. Data: 2008-02-13 11:33:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-02-2008 o 12:09:14 Marek <_!_@nic.ztego.pl> napisał(a):

> [...]
    > z terenu kraju, ale nie mogę wykluczyć, że ktoś zastuka z UE lub
    > ze "świata" i dlatego mam wątpliwości co do tego punktu 9 w rubryce 28

    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/203,zgloszenia-re
    jestracyjne-vat-r-jak-je-wypelnic,3.html

    (aka http://tiny.pl/l51l )

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-02-13 11:50:47
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    t...@o...pl pisze:

    [...]
    > http://www.twoja-firma.pl/artykuly/203,zgloszenia-re
    jestracyjne-vat-r-jak-je-wypelnic,3.html

    > (aka http://tiny.pl/l51l )
    [...]

    Wielkie dzięki :)

    Marek