  • 1. Data: 2004-12-17 08:31:53
    Temat: CIT - uznanie przepływu pieniężnego za przychód
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Załóżmy taką sytuację:

    podatnik CIT poręczył pożyczkę,
    wierzyciel zwraca się do "podatnika CIT" jako do współdłużnika solidarnego,
    ten płaci, bo musi, nabywając prawo regresowe do pożyczkobiorcy, lecz nie ma
    kosztu (16ust.1p.12)

    i teraz udaje mu się wyegzekwować regres - jest przepływ, który.... stanowi
    przychód w świetle art.12ust.1p.1
    nie mogę jakoś znaleźć przepisu wyłączającego tę kategorię wpływów z grupy
    "przychody".

    p.
    W.

  • 2. Data: 2004-12-17 08:40:36
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/17/2004 9:31 AM, Użytkownik Wirtualna napisał:
> [...]
    > ten płaci, bo musi, nabywając prawo regresowe do pożyczkobiorcy, lecz nie ma

    Ten artykuł w ogóle tu nie pasuje.

> [...]
    > przychód w świetle art.12ust.1p.1
    > nie mogę jakoś znaleźć przepisu wyłączającego tę kategorię wpływów z grupy

    Wg mnie należy to inaczej rozebrać. Spłata poręczonej pożyczki to nie
    koszt lecz roszczenie wobec pożyczkobiorcy, a więc należność. Można
    sobie ewentualnie dokonać odpisu aktualizującego w ciężar kosztów, który
    oczywiście nie będzie KUP. Wyegzekwowane kwoty pomniejszają należność.
    Jednocześnie rozwiązuje się odpis aktualizujący w przychody oczywiście
    niepodatkowe.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2004-12-17 08:59:29
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cpu698$guk$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Ten artykuł w ogóle tu nie pasuje.
    dlaczego? do czego więc on się odnosi? jesli ten nie pasuje, to oznacza, że
    spłata tytułem poręczenia nie jest wyłączona z pojęcia "koszt".

> [...]
    > oczywiście nie będzie KUP. Wyegzekwowane kwoty pomniejszają należność.
    > Jednocześnie rozwiązuje się odpis aktualizujący w przychody oczywiście
    słusznie.

    a może da się to przekwalifikować tak, aby wypłata była kosztem a przychód
    nie? (zmienic formę prawną, zachować sens ekonomiczny).
    p.
    W.,