  • 1. Data: 2003-07-12 07:04:11
    Temat: CLO/VAT
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Witam.
    Dostalem paczke importowa.Z firmy Szybka paczka sp.zoo dostalem papiery
    do upowaznienia ich w sprawie odprawy celnej tej wlasnie paczki.
    Sprawa w tym, ze licza sobie za odprawe 95 zl. Czy moge zalatwic odprawe sam
    czy jestem skazany na zaplacenie im kasy. Ktos to przerabial? Na dodatek
    pobieraja 40 zl
    netto za magazynowanie paczki powyzej 8 dni. Jak dla mnie jest to straszne
    naciaganie.
    nie dostane paczki jak im nie zaplace. Wychodzi na to, ze bardziej by sie
    oplacalo jechac
    samemu do UK i sobie przywiezc towar.

    Pozdrawiam
    Alex

  • 2. Data: 2003-07-12 07:15:25
    Temat: Re: CLO/VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprawa w tym, ze licza sobie za odprawe 95 zl. Czy moge zalatwic
    odprawe sam
    > czy jestem skazany na zaplacenie im kasy.

    Za samą odprawę czy z należnościami z odprawy?
    Zastanów się. Jeśli nawet sam nie wiesz czy możesz odprawić,
    to co będzie dalej? Kto wypełni Ci zgłoszenie i dwc?
    Zanim się zorientujesz "co i jak" zapłacisz jeszcze za magazyn :-))

  • 3. Data: 2003-07-12 07:22:56
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Użytkownik "cef" napisał:
> [...]
    > to co będzie dalej? Kto wypełni Ci zgłoszenie i dwc?
    > Zanim się zorientujesz "co i jak" zapłacisz jeszcze za magazyn :-))

    Za odprawe do 4 pozycji inwentarzowych 95 zl. Naleznosci z odprawy to inna
    bajka. Dlatego, ze nie wiem czy moge to pytam. Taniej wyjdzie zaplacic 40
    netto za magazyn niz za odprawe :) Jesli chodzi o wyp[elnienie to sobie
    poradze jak tylko sie dowiem co i jak mam pozalatwiac.

    Pozdrawiam
    Alex

  • 4. Data: 2003-07-12 07:35:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Za odprawe do 4 pozycji inwentarzowych 95 zl.

    Zapomniałem, że to nie tylko papiery, ale też reprezentacja,
    więc cena umiarkowana.

> [...]
    sobie
    > poradze jak tylko sie dowiem co i jak mam pozalatwiac.

    Właśnie o tym piszę.
    Zanim się dowiesz "co i jak" upłynąć może
    kilka dni w tym dwa magazynowe i zapłacisz np 80 zł
    za magazyn i jeszcze się nalatasz niepotrzebnie :-)

  • 5. Data: 2003-07-13 08:26:56
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Za odprawe do 4 pozycji inwentarzowych 95 zl. Naleznosci z odprawy to inna

    95zl to jest tanio.

    > bajka. Dlatego, ze nie wiem czy moge to pytam. Taniej wyjdzie zaplacic 40
    > netto za magazyn niz za odprawe :) Jesli chodzi o wyp[elnienie to sobie
    > poradze jak tylko sie dowiem co i jak mam pozalatwiac.

    Zycze milej zabawy i powodzenia ;)

  • 6. Data: 2003-07-13 15:25:10
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    To ja wam powiem, że DHL w imporcie bierze (nic nie bierze) tylko za to, że
    wyłożył za Was pieniądze, 0,2% od wartości należności celno podatkowych,
    minimum 20 zeta netto.
    Stasiek

  • 7. Data: 2003-07-14 06:56:26
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    In article <2...@6...148.85.164>, a...@w...pl says...
> [...]
    > naciaganie.
    > nie dostane paczki jak im nie zaplace. Wychodzi na to, ze bardziej by sie

    A odpowiedajac na pierwsze pytanie to mozesz sam odprawic tyle ze
    rzeczywiscie musisz tam pojechac. Szybka paczka nie robi tranzytow, a
    jesli bys ich zmusil to na pewno policza sobie wiecej niz za odprawe
    ostateczna. Moga byc oporni co do takiego rozwiazania, bo wiadomo ze
    traca w ten sposob kase, ale nie moga Ci zabronic. Uwaga 1: jezeli
    rzeczywiscie nigdy takich rzeczy nie robiles to naprawde lepiej zaplacic,
    bo juz samo wypelnienie dokumentow dla laika jest raczej kosmosem. Uwaga
    2: ta cena nie jest wygorowana (przynajmniej w stosunku do cen na rynku).
    Ja osobiscie mialem do czynienia z sytuacja w ktorej chcieli ok. 1500 zł.
    + (o ile dobrze pamietam) 3% od naleznosci celno-podatkowych, ktorych
    bylo naprawde sporo. Razem wychodzila koszmarna suma.
    To tela. Pozdrawiam.
    Dawid.

  • 8. Data: 2003-07-14 11:51:58
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, Dawid wrote:

> [...]
    > traca w ten sposob kase, ale nie moga Ci zabronic. Uwaga 1: jezeli
    > rzeczywiscie nigdy takich rzeczy nie robiles to naprawde lepiej zaplacic,

    Czy nie przesadzasz przypadkiem?

    A czy celnik przypadkiem sam nie wypelnia tych dokumentow?

    Ja odbieralem paczke (na mnie jako osobe prywatna) to wygladalo to tak
    ze poszedlem do tego Urzedu Celnego na Chmielnej w Wawie gdzie lezala
    moja paczka, napisalem na kartce oswidczenie co jest w paczce i
    wszystkie potrzebne dane, ksero dowodu i zostawilem to celikowi ktory
    kazal przyjsc po odbior za dwa dni. Sam sobie wypelnil SAD i nic nie
    placilem zadnym magikom, ani nie musialem wiedziec niczego dziwnego.
    To byla paczka EMS pocztexem.

    Co prawda to bylo na osobe fizyczna, ale kiedys wczesniej odbieralem
    paczke na siebie na firme z DHLu, no i wtedy pozwolilem DHLowi te clo
    zalatwic za te 20 zl. I SAD nie roznil sie zbytnio od tego na osobe
    fizyczna. SAD jak SAD. VAT placilem i tu i tu.

    Czy moze mi ktos powiedziec jakie to kosmiczne formularze mnie ominely
    gdy odbieralem paczke na osobe fizyczna, i dlaczego nie maja ominac
    jak sie odbiera paczke na firme?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 9. Data: 2003-07-14 14:34:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy nie przesadzasz przypadkiem?
    >
    > A czy celnik przypadkiem sam nie wypelnia tych dokumentow?

    Nie.

> [...]
    ktory
    > kazal przyjsc po odbior za dwa dni. Sam sobie wypelnil SAD

    Zrobił coś co nie należy do jego obowiązków.
    Może chciał Ci zrobić przyjemność :-)
    Ale widzisz, że zorientowanej osobie zajęło to dwa dni!!! :-)

    > Czy moze mi ktos powiedziec jakie to kosmiczne formularze mnie
    ominely
    > gdy odbieralem paczke na osobe fizyczna, i dlaczego nie maja ominac
    > jak sie odbiera paczke na firme?

    Ty też wolałeś zapłacić 20 zł niż się głowić co wpisać
    w tym prostym formularzu. Jak się go wypełnia stale,
    to jest to dziecinnie proste. Jak się to robi pierwszy raz
    i trafi się np na celnika, który nie pomoże, tak jak
    Tobie, to może być problem.

    Przykładowo:
    1. już pierwsze pole wprawia w zakłopotanie
    co wpisać EU / IM / ?? jaki kod procedury
    2. skąd człowiek z ulicy ma wiedzieć jaki jest
    kod taryfy dla np sprowadzonego przez niego
    procesora (często sprowadzana rzecz)?
    3. skąd ma wiedzieć jaki kod zobowiązania?
    4. skąd ma wiedzieć jakie należności?

    Musi zajrzeć do instrukcji wypełniania SAD.
    Musi zajrzeć do taryfy.
    Jak ma dostęp do aktów prawnych w necie, to sobie
    poradzi ze znalezieniem. Gorzej może być ze zrozumieniem
    pojęć tam używanych.
    Jak pójdzie do agencji, żeby mu podpowiedzieli,
    to powiedzą mu, że oni z tego "podpowiadania" żyją.
    A celnik nic nie musi. Może być miły, ale wypełniać nic
    nie musi. Ma dostać zgłoszenie wypełnione.

    A teraz wyobraź sobie,że nikt Ci nie chce pomóc i
    że sprowadzasz
    automat do produkcji cukierków z wafelkiem w środku
    prywatnie/na firmę i pomyśl ile czasu zajmie Ci wypełnienie
    prostego formularza.

    Pzdr
    CEZ

  • 10. Data: 2003-07-14 19:37:02
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Dawid" napisał:

> [...]
    > ostateczna. Moga byc oporni co do takiego rozwiazania, bo wiadomo ze
    > traca w ten sposob kase, ale nie moga Ci zabronic.
    Wyprawa z Dabrowy Gorniczej do Poznania troche by mnie szarpnela.
    Wyslalem im wiec upowaznienie itd. Dziwi mnie tylko fakt braku wyboru
    wolalbym sam decydowac czy mam odprawiac sam czy nie.

    Pozdrawiam
    Alex