  • 1. Data: 2003-07-11 12:58:56
    Temat: Czy warto zamknąć dzialałność
    Od: "Squash" <w...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Moja historia jest taka: napisałem program komputerowy, który chciałbym tera
    z sprzedawać. Przy czym sprzedaż nie jest taka prosta poniewaz trzeba go wcz
    esniej wdrazac (uzupełniac bazy danych informacjami firmy min. 12 h pracy).
    Przez cały czas gdy pisalem program mialem zawieszona dzialanosc gospodarcza
    z oczywistych wzgledow. Wiem ze na pewno nie bede mial ciagle pracy moze jed
    no moze dwa wdrozenia w ciagu miesiaca. Aby wszystko bylo ok chcialem stosow
    ac manewr z odwieszaniem i zawieszaniem dzialanosci na czas wystawienia fakt
    ury ale kolezanka ostrzegla mnie ze obecnie ZUS moze podwazyc zawieszenie dz
    ialanosci i zmusic mnie do placenia pelnych skladek, co w tej chwili jest ca
    lkowicie wykluczone. Rozwazalem rozne pomysly i wymyslilem ze moze warto zam
    knac dzialalnosc i po prostu wykonowywac umowy o dzielo.
    Pytania: czy warto tak zrobic, jakie podatki i zobowiazania musze wtedy plac
    ic jak wyglada sprawa licencji (czy moge wtedy udzielic darmowej licencji) a
    pieniadze brac za usluge wdrozenia.

    Pozdrawiam wszystikch i z gory dziekuje za odpowiedzi
    Squash