    From: "MaRaS" <s...@m...bz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Certyfikat rezydencji
    Date: Tue, 10 Feb 2004 21:27:09 +0100

    Witam,

    Systematycznie kupuje hurtowo domeny com/net/org/biz/info USA i Chin, a za
    kazda platnosc karta kredytowa otrzymuje tak zwany invoice. Ksiegowa mi kaze
    zalatwic jakis "Certyfikat rezydencji" od tychze zagranicznych firm,
    dokument ten musi byc wydany przez odpowiedni organ tego panstwa.

    Czy slusznie zada odemnie tego dokumentu? Prawnik z kolei mi mowi, ze gdy
    dokonuje sie zakupow towarow i uslug z zagranicy, to tego ceryfikatu nie
    trzeba miec - dotyczy on jedynie licencji i dewidend.

    Za bardzo nie wiem co robic, bowiem te firmy nie chca za bardzo zalatwic mi
    tych dokumentow, bo wiaze sie to ze skladaniem wnioskow itp. Ksiegowa
    twierdzi, ze jesli nie bedzie tych certyfikatow to zmuszony bede do
    uiszczenia podatku 20% od kazdego zakupu.

    Wyczytalem gdzies, ze cetryfikat rezydencji dotyczy licencji... Z Anglii
    kupilem oprogramowanie w wysokosci $2000 - i czy teraz od tego musze placic
    jeszcze 20%, jesli nie wystawia mi owego dokumentu?

    Przegladalem groups.google.pl, jednak nie doszukalem sie jednoznacznej
    odpowiedzi na ten temat.

    PS.
    Czy zna ktos odpowiednik slowa "Certyfikat rezydencji" w jezyku angielskim?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Panek