  • 1. Data: 2003-11-12 22:25:04
    Temat: Chwilowe odwieszenie działalności gospodarczej ???
    Od: "Rafał" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od kilku miesięcy posiadam zawieszoną działalność gospodarczą.
    Obecnie chciałbym jednak jednorazowo wykonać uslugę podlegająca pod moją
    działalnośc i wystawić fakturę VAT.
    Czy istnieje okreslony przepisami podatkowymi minimalny okres na jaki mogę
    odwiesić i kontynuować działalność gospodarczą, po czym ponownie ją zawiesić
    ?
    Co w takim przypadku z wysokością składki ZUS, jeżeli na przykład po
    tygodniu od odwieszenia działalności dokonam ponownego jej zawieszenia ?

    Za wszelkie odpowiedzi dziekuję !!!

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2003-11-13 07:35:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2003, XYZ wrote:

    >+ Użytkownik "Rafał" <r...@p...onet.pl> [...]
    >+ > Od kilku miesięcy posiadam zawieszoną działalność gospodarczą.
    [...]
    >+ DG zawieszasz wobec US, ale nie ma już możliwości zawieszania wobec ZUS,

    Czy ZUS się gdzieś kategorycznie w tej kwestii wypowiedział ?
    Bo umówmy się że literalnie w przepisach jest co jest i część
    grupowiczów (tu i na .prawo) kategorycznie uważa że "się nie da",
    część (w tym ja) jest zdania iż "namotali i *raczej* należy
    uważać że się nie da a to co się da jest nieprzepisowe", ale
    część uważa że "się da" - i sam ZUS *pozwalał* na "zawieszanie".
    Masz namiar na taką wypowiedź ZUS ?

    >+ więc składki płacisz także przy zawieszonej DG.

    ...kiedy Rafał najwyraźniej nie płaci :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-13 12:26:00
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tygodniu od odwieszenia działalności dokonam ponownego jej zawieszenia ?

    DG zawieszasz wobec US, ale nie ma już możliwości zawieszania wobec ZUS,
    więc składki płacisz także przy zawieszonej DG. Tak więc chyba nie ma sensu
    takie kombinowanie?

    Kuba

  • 4. Data: 2003-11-13 21:58:10
    Od: "Rafał" <r...@p...onet.pl>

    > DG zawieszasz wobec US, ale nie ma już możliwości zawieszania wobec ZUS,
    > więc składki płacisz także przy zawieszonej DG. Tak więc chyba nie ma
    sensu
    > takie kombinowanie?

    Wobec US zawiesiłem a z ZUS'u się wyrejestrowałem i składek póki co nie
    płacę.
    Tak więc jakiś sens jest. Nie mając przychodów nie muszę dopłacać do
    interesu zbierając na emeryturę ;-)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2003-11-13 23:05:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > sensu
    >
    > Wobec US zawiesiłem a z ZUS'u się wyrejestrowałem

    A co zrobiłeś w organie rejestracyjnym?
    Piszę w kontekście art 42.1 pkt 5) ustawy o statyscyce publicznej

    (je z tej grupy, co uważa, że się da, ale trzeba
    "załatwić" również w UM, co ze wzgędu na koszty
    opłaca się jedynie przy długotrwałym "zawieszeniu/zaprzestaniu",
    a nie przy metodzie: 2 dni działam, 28 dni "wiszę")

  • 6. Data: 2003-11-13 23:16:20
    Od: "Rafał" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > opłaca się jedynie przy długotrwałym "zawieszeniu/zaprzestaniu",
    > a nie przy metodzie: 2 dni działam, 28 dni "wiszę")

    W UM nic nie zrobiłem, no bo i co miałbym tam zrobić ? . Natomiast aby nie
    fałszować krajowego rocznika statystycznego ;) na formularzu podsunietym
    przez urzędniczkę GUS zakreślilem punkt "zawieszenie działalności".

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2003-11-13 23:27:45
    Od: "Rafał" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > uważać że się nie da a to co się da jest nieprzepisowe", ale
    > część uważa że "się da" - i sam ZUS *pozwalał* na "zawieszanie".

    ZUS faktycznie nie posiada w swoim słowniku wyrażenia "zawieszenie
    działalności" ale to nie ma większego znaczenia.
    Można się przecież wyrejestrować i już po krzyku.
    A jak już nie musisz płacić to co za różnica czy jesteś wyrejestrowany czy
    zawieszony ?

    > ...kiedy Rafał najwyraźniej nie płaci :)

    Nie płacę i wcale się z tym źle nie czuję ;)

    P.S.
    No a jak tam z moim pytaniem o chwilowe odwieszenie i związane z tym
    obowiazki wobec urzędow ?
    Czy ktoś wie coś na ten temat lub miał jakieś doswiadczenia ?

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2003-11-14 02:55:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, Rafał wrote:
    [...]
> [...]
    >+ działalności" ale to nie ma większego znaczenia.
    >+ Można się przecież wyrejestrować i już po krzyku.

    Problem w tym, że część (w tym prawników) uważa, iż wyrejestrowanie
    w ZUS powinno być jedynie *odzwierciedleniem* faktu wyrejestrowania
    w US.
    Literalnie tak to wygląda:
    +++++
    11. Każda osoba, w stosunku do której wygasł tytuł do
    ubezpieczeń społecznych, podlega wyrejestrowaniu z tych
    ubezpieczeń. Zgłoszenie wyrejestrowania płatnik składek
    jest zobowišzany złożyć w terminie 7 dni od daty
    zaistnienia tego faktu,
    -----

    "Tytułem" jest prowadzenie DG: zgadza się ?
    No i interpretacje są dwie:
    - "bycie przedsiębiorcą", czyli od momentu rozpoczęcia DG do
    momentu wyrejestrowania w UM/UG/KRS
    - "faktyczne prowadzenie" przy założeniu że przy zawieszeniu
    "faktyczne prowadzenie" nie ma miejsca". Co samo w sobie
    też jest problematyczne, jako że *nie ma* instytucji
    "zawieszenia DG" z p. widzenia przepisów gospodarczych !

    Możesz "zawiesić" bycie podatnikiem :], ale nie bycie
    przedsiębiorcą.
    Jak to powiadają ? "Każdy odpowiada za siebie" ?
    :)

    >+ A jak już nie musisz płacić to co za różnica czy jesteś
    >+ wyrejestrowany czy zawieszony ?

    Jak ZUSowi braknie pieniędzy na emerytury to może dojść
    do wniosku że jednak miałeś płacić ;>
    Przejrzyj archiwum (groups.google->zaawansowane) grupy
    .prawo, szukaj postów Artura Golańskiego zawierających
    "ZUS". Takoż poszukaj i na .prawo i na .podatki dyskusji
    z "zawieszenie zawieszona zawieszonej zawieszoną zawiesić" :)
    (niestety google nie ma "maskowania końcówek" ani automatycznej
    odmiany).

    [...]
    >+ P.S.
    >+ No a jak tam z moim pytaniem o chwilowe odwieszenie i związane z tym
    >+ obowiazki wobec urzędow ?

    Ja ci nie powiem, bo ani nie testowałem - ani nie polecam;
    Głównie dlatego, że acz z wątpliwościami - to sama instytucja
    "zawieszenia" wydaje mi się byc niepewna.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-11-14 08:38:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > W UM nic nie zrobiłem, no bo i co miałbym tam zrobić ?

    Wystarczy zrobić to czego wymaga ustawa.
    Nie podałem, że chodzi też o art 42.2, bo tam jest zapisany
    obowiązek powiadamiania o zmianach, ale założyłem,
    że każdy przeczyta to jedno zdanie dalej :-)