  • 1. Data: 2003-04-03 10:48:04
    Temat: Ciąża, zwolnienie, os. współpracująca.
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    Zona jest osoba wspolpracujaca w mojej DG. Place za nia skladki itp.

    Wlasnie poszla do szpitala - zagrozenie poronienia. Pojdzie na
    zwolnienie lekarskie.

    Pytania:
    1. Nie wspolpracowala jeszcze pol roku - czy cos bedzie jej ZUS
    wyplacal?
    2. Czy mam za nia nadal oplacac skladki?
    3. Po porodzie pojdzie na macierzynski, wtedy tez mam oplacac skladki?
    4. Gdzie ew. znajde odpowiedzi na te i potencjalne pytania ktorych
    jeszcze nie zadalem, ale moga mi przyjsc do glowy ?

    K.

  • 2. Data: 2003-04-03 22:51:23
    Temat: Re: Cišża, zwolnienie, os. współpracujšca.
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jakub Słocki -----###
    > 1. Nie wspolpracowala jeszcze pol roku - czy cos bedzie jej ZUS
    > wyplacal?

    nie ma 180 dni ubezpieczenia - nie ma świadczeń... no chyba, że przed
    podjęciem współpracy podlegała chorobowemu chorobowemu i uzbiera...

    (Art. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa:
    1. Ubezpieczony nabywa prawo do zasiłku chorobowego:
    1) po upływie 30 dni nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego - jeżeli
    podlega obowiązkowo temu ubezpieczeniu,
    2) po upływie 180 dni nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego - jeżeli
    jest ubezpieczony dobrowolnie.
    2. Do okresów ubezpieczenia chorobowego, o których mowa w ust. 1, wlicza
    się poprzednie okresy ubezpieczenia chorobowego, jeżeli przerwa między
    nimi nie przekroczyła 30 dni lub była spowodowana urlopem wychowawczym,
    urlopem bezpłatnym albo odbywaniem czynnej służby wojskowej przez żołnierza

    > 2. Czy mam za nia nadal oplacac skladki?

    nie ma prawa do zasiłku - płacisz składki

    > 3. Po porodzie pojdzie na macierzynski, wtedy tez mam oplacac skladki?

    dostanie macierzyński - nie płacisz, nie dostanie - płacisz

    > 4. Gdzie ew. znajde odpowiedzi na te i potencjalne pytania ktorych
    > jeszcze nie zadalem, ale moga mi przyjsc do glowy ?

    ww. ustawa - Dz.U. z 1999 r. Nr 60, poz. 636 z późn. zm.
    ustawa o sus - Dz.U. 1998 Nr 137, poz. 887 z późn. zm.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-04 11:03:59
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <b6idus$npm$1@news.onet.pl>, h...@h...sru says...
    > ww. ustawa - Dz.U. z 1999 r. Nr 60, poz. 636 z późn. zm.
    > ustawa o sus - Dz.U. 1998 Nr 137, poz. 887 z późn. zm.

    Dzieki wielkie.

    K.