  • 1. Data: 2004-07-09 18:45:36
    Temat: Citroen C15 - problem - homologacja
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Witam. Mam Citroen'a C15. Niestety samochod zarejestrowany na ciezarowy a
    nie posiadam homologacji - w filii W-wie takze nic z tego. Czy jest
    mozliwosc uzyskania jakiegos zaswiadczenia abym mogl odliczac VAT od
    paliwka? Samochod jest 2 osobowy ma 750 kg ladownosci.

    MIchal

  • 2. Data: 2004-07-10 07:32:11
    Temat: Re: Citroen C15 - problem - homologacja
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    "arctic" <a...@g...pl> wrote in message
    > Witam. Mam Citroen'a C15. Niestety samochod zarejestrowany na ciezarowy a
    > nie posiadam homologacji - w filii W-wie takze nic z tego.

    ZTCP to przy pierwszej rejestracji trzeba przedłożyć kopię świadectwa
    homologacji. W wydziale komunikacji mają więc kopię...
    --
    ==========###-###-###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom

  • 3. Data: 2004-07-10 17:00:12
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    > ZTCP to przy pierwszej rejestracji trzeba przedłożyć kopię świadectwa
    > homologacji. W wydziale komunikacji mają więc kopię...

    Niestety samochod mam z trzeciej reki. Raczej malo realne abym dotarl do
    pierwszego wlasciciela poniewaz auto zostalo zbyte przez komis.

    Michal

  • 4. Data: 2004-07-10 17:11:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "arctic" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety samochod mam z trzeciej reki. Raczej malo realne abym dotarl do
    > pierwszego wlasciciela poniewaz auto zostalo zbyte przez komis.

    Wprawdzie to żadne źródło prawa,
    ale na stronie MF był do ściągnięcia
    taki pdf "pytania i odpowiedzi" do nowej ustawy VAT.
    I tam była mniej więcej taka odpowiedź,
    że sam brak homologacji czy odpisu
    u podatnika nie skutkuje uznaniem go za osobowy
    w rozumieniu ustawy (czy jakoś tak).
    Ważne jest aby z tej homologacji
    wynikała ładowność większa niż w tym wzorku.
    Nie jest to oficjalne stanowisko MF,
    ale może pomóc.
    Poszukaj sobie tego na mf.gov
    (u mnie się ślimaczy)

  • 5. Data: 2004-07-12 05:48:45
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    > Wprawdzie to żadne źródło prawa,
    > ale na stronie MF był do ściągnięcia
    > taki pdf "pytania i odpowiedzi" do nowej ustawy VAT.

    I tutaj masz bezsporną rację - to żadne źródło prawa (z resztą już na
    pierwszej stronie MF z rozbrajającą szerością o tym informuje), a jak na
    razie MF nie wydało oficjalnego stanowiska i wyjaśnienia w tej sprawie,
    chociaż w przypadku ciągników siodłowych (i chyba walców drogowych:-) takie
    pismo się pojawiło. Wniosek z tego płynie jeden: w pozostałych wypadkach
    świadectwo homologacji, jego odpis lub dokument zwalniający z jego
    posiadania jest konieczny, aby móc odliczać VAT.

    Co sie tyczy samej homologacji, to jestem trochę zaskoczony tym że pytający
    nie mógł otrzymać tego dokumentu. Podpowiaam, że to nie musi być świadectwo
    na konkretny samochód, ale wystarczy na dany typ samochodu. W mojej firmie
    bez problemu otrzymaliśmy taki dokument np. na Forda Transita, bodajże od
    Kulczyka.

    --
    Alter Native
    Alter Ego

  • 6. Data: 2004-07-12 18:07:07
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

> [...]
    > bez problemu otrzymaliśmy taki dokument np. na Forda Transita, bodajże od

    Tzn - ze dokument homologacji nie musi byc przypisany do konkretnego
    samochodu a dotyczyc powiedzmy partii lub modelu (lad 760 + 2 osoby). I
    sprawa bedzie zalatwiona czy tak?

    Michal

  • 7. Data: 2004-07-13 05:26:14
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Dokładnie.

    --
    Alter Native
    Alter Ego

  • 8. Data: 2004-07-14 06:14:22
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Użytkownik "michal" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy kiedy zdobede takie swiadectwo wystarczy abym na pismie zwrocil sie z
    > zapytaniem do Urzedu Skarbowego. Ktos mial takie doswiadczenia?
    >
    > Dzieki Alternativ - za informacje.
    > Michal

    O ile mi wiadomo, to takie świadectwo US musi mieć do wglądu, czyli musisz
    je okazać, ale tylko na wyraźne żądanie urzędu lub urzędnika.

    Alter Native
    Alter Ego

  • 9. Data: 2004-07-14 09:40:38
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    Nie powinno być większego problemu - sam mialem taką sytuację. Świadectwo
    zdobyłem!

    ps. kwestia czasu i ochoty

  • 10. Data: 2004-07-14 18:53:12
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    > ps. kwestia czasu i ochoty

    Moj C15 nie wystepuje w bazie danych u dielera. Powiedzial, ze do samochodu
    o moich numerach seryjnych VIN nie posiada homologacji. Auto jest
    produkowane od wielu lat - konstrukcja niezmienna.

    MIchal