    From: "Alter Native" <c...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Citroen C15 - problem - homologacja
    Date: Mon, 12 Jul 2004 07:48:45 +0200

    news:ccp868$nhv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Wprawdzie to żadne źródło prawa,
    > ale na stronie MF był do ściągnięcia
    > taki pdf "pytania i odpowiedzi" do nowej ustawy VAT.

    I tutaj masz bezsporną rację - to żadne źródło prawa (z resztą już na
    pierwszej stronie MF z rozbrajającą szerością o tym informuje), a jak na
    razie MF nie wydało oficjalnego stanowiska i wyjaśnienia w tej sprawie,
    chociaż w przypadku ciągników siodłowych (i chyba walców drogowych:-) takie
    pismo się pojawiło. Wniosek z tego płynie jeden: w pozostałych wypadkach
    świadectwo homologacji, jego odpis lub dokument zwalniający z jego
    posiadania jest konieczny, aby móc odliczać VAT.

    Co sie tyczy samej homologacji, to jestem trochę zaskoczony tym że pytający
    nie mógł otrzymać tego dokumentu. Podpowiaam, że to nie musi być świadectwo
    na konkretny samochód, ale wystarczy na dany typ samochodu. W mojej firmie
    bez problemu otrzymaliśmy taki dokument np. na Forda Transita, bodajże od
    Kulczyka.

    --
    Alter Native
    Alter Ego