  • 1. Data: 2002-06-20 15:12:46
    Temat: -= Co grozi za naciąganie VAT-u =-
    Od: "dubo" <d...@e...pl>

    -= Co grozi za naciąganie VAT-u =-

    Witam serdecznie. Spotkałem się ostatnio z ciekawym przypadkiem naciągania
    Państwa na zwrot VAT.

    Okazało się , że jedna ze znanych mi firm sprzedaje cudzoziemcom towar po
    zawyżonych cenach , ale cudzoziemcy wcale ich nie płacą!!!

    Załóżmy , że cudzoziemiec kupuje telewizor za 100zł netto +22% vat czyli
    122zł.

    Wystawia mu się TAXFREE i po powrocie zwraca mu się 22zł..

    Tak być powinno, ale...

    Słyszałem o takim procederze , że firma x sprzedaje ten sam telewizor za
    500zł netto + 22% vat czyli 610.. Turysta oczywiście płaci tylko 100zł i
    wraca po 22zł podatku VAT + "małe piwo" za fatygę, czyli firma zarabia na
    vacie 88zł- piwo !!!

    Oczywiście należy wziąć pod uwagę podatek dochodowy , analizując go przy
    stawce 19% jak się okaże za nadwyżkę w cenie zapłacimy 76zł podatku
    dochodowego , czyli zostaje nam jeszcze 88zł-76 czyli 12zł.

    Załóżmy też , że telewizor ten sprzedawca zakupił za 100zł.

    Nic na nim nie zarabiając "zarabia" 12zł , a jeżeli takich telewizorów
    sprzedaje on 1000dziennie... 12 tyś zł to już jakaś kwota...

    Czy jest to legalne?? Moim zdaniem nie.. I to mnie denerwuje , gdyż pewne
    firmy sprzedają towar po kosztach zarabiając jedynie na naciąganiu Państwa..
    uniemożliwiając sprzedaży innym uczciwym firmom.

    Czy to wszystko jest możliwe?? Czy to tylko mój wymysł??

  • 2. Data: 2002-06-20 16:10:06
    Temat: Re: -= Co grozi za naciąganie VAT-u =-
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Jest możliwe. Nie ma cen urzędowyc, czy sztywnych w tym przypadku. A że
    nieuczciwe - to inna sprawa.

  • 3. Data: 2002-06-20 19:30:16
    Od: "mops" <m...@g...pl>

    No dobra ale jesli kupil za 100 zl netto a sprzedal za 600 zl netto to
    przecie VAT odprowadza do panstwa. (132-22=110zl odprowadzone do panstwa)

  • 4. Data: 2002-06-21 06:18:52
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "mops" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No dobra ale jesli kupil za 100 zl netto a sprzedal za 600 zl netto to
    > przecie VAT odprowadza do panstwa. (132-22=110zl odprowadzone do panstwa)
    Tax Free Vat Vat nie odprowadzasz do państwa ponieważ jest to eksport i
    stosujesz stawkę 0% ( jeśli firma jest uprawniona do zwrotu vat
    podróżnym )
    Jolka

  • 5. Data: 2002-06-21 09:55:10
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    a jeżeli ta firma płaci 30% podatku dochodowego? a nawet 40%?
    jeżeli państwo jest na tylke niedokładne w swoich dzialaniach, i nikt tego
    nie kontroluje, a podatnik jest na tyle sprytny, że potrafi bezkolizyjnie
    takie czynności wykonać, to tylko pogratulować jemu