  • 1. Data: 2002-06-20 19:12:27
    Temat: kradzież gotówki, a KUP - czy i jak można ????
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    mam do grupowiczów następujące pytanko:

    czy w ogóle i na jakiej podstawie można dać w KUP
    wartość skradzionej ze sklepu gotówki????

    sytuacja:
    w sklepie był sam pracownik, wg jego słów:
    do sklepu weszło kilku gości, którzy "rzucali go po półkach"
    na zasadzie "pan poda to, tamto, a jeszcze tamto..."

    pracownik oświadcza, że po ich wyjściu stwierdził
    brak pewnej kwoty w kasie
    zadzwonił po właściciela i na policję
    policja przyjęła zgłoszenie o przestępstwie

    szkodę zgłoszono też ubezpieczalni
    (środki obrotowe w sklepie są ubezpieczone do pewnej kwoty)

    jeszcze nie ma postanowienia o umożeniu śledztwa,
    ale ubezpieczalnia wypłaciła już pewne odszkodowanie
    (jego wysokość do poniesionej szkody ma się jak ok.1:8)

    i tu pytanie: czy utraconą gotówkę można wpisać w koszty ???
    jeśli tak - na jakiej podstawie:
    jakiś protokół podpisany przez
    pracownika i policję, czy coś innego ????

    zresztą... skąd mam wiedzieć, czy to pracownik sam
    nie "zwędził" forsy... (niestety w sklepie nie ma kamer)
    btw... czy można od niego dochodzić jakieś
    zadośćuczynienie za zaistaniałą szkodę ???

    z góry dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    KTP

  • 2. Data: 2002-06-21 18:29:13
    Temat: Re: kradzież gotówki, a KUP - czy i jak można ????
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ktp <k...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aet9fa$24tj$...@p...acn.pl...
> [...]
    > jeśli tak - na jakiej podstawie:
    > jakiś protokół podpisany przez
    > pracownika i policję, czy coś innego ????

    Moim zdaniem można wpisać w koszty ale dopiero po umorzeniu śledztwa (nigdy
    nie wiadomo czy nie złapią :-))
    I dopiero jak uzyskasz całą kwotę od ubezpieczyciela. Wtedy ukradzioną kwotę
    pomniejszysz o otrzymane odszkodowanie. Podstawą księgowania będzie
    "Umorzenie śledztwa" i papier od ubezpieczyciela

    > zresztą... skąd mam wiedzieć, czy to pracownik sam
    > nie "zwędził" forsy... (niestety w sklepie nie ma kamer)
    > btw... czy można od niego dochodzić jakieś
    > zadośćuczynienie za zaistaniałą szkodę ???

    Nic takiego. Pracownik jest chroniony kosztem pracodawcy. Możesz co najwyżej
    pozwać go do Sądu, co jak wiadomo przyjemne nie jest, a i skutek raczej nie
    ciekawy. Ani nie próbuj zatrzymywać mu wynagrodzenia. Pracownik prawie
    zawsze wygrywa w Sądzie Pracy, a ty dostaniesz karę i odsetki.
    Chyba, że podpisywał odpowiedzialność materialną za powierzone mienie?

    > z góry dziękuję za pomoc
    > pozdrawiam
    > KTP

    pozdrawiam również
    WS

  • 3. Data: 2002-06-21 19:43:55
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aevre9

    > Moim zdaniem można wpisać w koszty ale dopiero po umorzeniu śledztwa
    (nigdy
    > nie wiadomo czy nie złapią :-))

    Sprawdziles czy w ustawie nie ma jakiegos wyłączenia?

    Karol

  • 4. Data: 2002-06-22 07:06:53
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

> [...]
    > pomniejszysz o otrzymane odszkodowanie. Podstawą księgowania będzie
    > "Umorzenie śledztwa" i papier od ubezpieczyciela

    chyba raczej nie tyle "pomniejszę", co całość szkody wpiszę w koszty,
    a otrzymane odszkodowanie w "pozostałe przychody" ?

    anyway... dziękuję za (p)odpowiedzi

    pozdrawiam
    KTP

  • 5. Data: 2002-06-22 12:51:03
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > chyba raczej nie tyle "pomniejszę", co całość szkody wpiszę w koszty,
    > a otrzymane odszkodowanie w "pozostałe przychody" ?

    Z tego co sie orientuje, to szkoda nie jest kosztem, a zwrot od
    ubezpieczyciela nie jest przychodem
    Pozdrawiam
    Monika

  • 6. Data: 2002-06-22 15:25:02
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Z tego co sie orientuje, to szkoda nie jest kosztem,

    a gdzie w art.23 updf (lub gdzie indziej) jest to napisane?

    > a zwrot od ubezpieczyciela nie jest przychodem

    a co powiesz na art.21 ust.1 pkt.3 lit.e) updf
    i art.21 ust.1 pkt.4 lit.a) ?

    > Pozdrawiam
    > Monika
    dzięki - i również
    KTP

  • 7. Data: 2002-06-24 22:01:38
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ktp <k...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:af24sv$1m75$...@p...acn.pl...

    > a gdzie w art.23 updf (lub gdzie indziej) jest to napisane?

    > a co powiesz na art.21 ust.1 pkt.3 lit.e) updf
    > i art.21 ust.1 pkt.4 lit.a) ?

    . Wolne od podatku dochodowego są
    kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z wyjątkiem
    odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z:
    a) prowadzoną działalnością gospodarczą,

    Jak chodzi o odszkodowanie to wiem na pewno że pomniejsza koszt (lub
    powiększa przychód).
    Nie widziałem nigdzie że kradzież gotówki nie jest KUP, chyba że ktoś coś
    znalazł.
    Kradzież towaru to co innego, został w momencie zakupu wpisany w KUP i nie
    będzie po prostu przychodu z jego sprzedaży.

    WS