  • 1. Data: 2004-06-19 09:11:33
    Temat: Co mi grozi?
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Witam!
    Mam problem, który spędza mi sen z powiek choć być może nie jest tego wart.
    Rozliczyłem zeznanie roczne za 2003. Urząd mnie wezwał, przejrzał rachunki,
    nie zgodziłem się co do kwoty nadpłaty (moim zdaniem limit odliczenia jest
    inny, ale to akurat nieistotne), pani wprowadziła adnotację, że nie zgadzam
    się z wysokością naliczonego podatku, kierowniczka działu powiedziała, że
    sprawę sprawdzą i wydadzą decyzję i tak się w miłej atmosferze skończyło. Po
    2 tygodniach otrzymałem decyzję naczelnika o wszczęciu postępowania w
    sprawie naliczenia podatku co uznałem za normalną procedurę.

    Jednak dla pewności zacząłem jeszcze raz analizować PIT. Dalej twierdzę, że
    naliczyli za małą nadpłatę, ale przypomniałem sobie o jednym nierozliczonym
    rachunku. Nie uwzględniłem w zeznaniu ekwiwalentu, który otrzymała moja żona
    za wymianę okien rok temu. Oczywiście wymianę rozliczyłem 2 lata temu.
    Chodzi o kwotę 2000 zł , którą otrzymaliśmy z administracji.

    I teraz mam poważny zgryz. Mimo, że per saldo i tak kwota o którą walczę
    jest znacznie większa od tej na którą "oszukałem" urząd, to zacząłem się
    martwić.

    I co teraz zrobić? Złożyć korektę? A jeśli tak to czy mogę złożyć korektę
    teraz gdy zostało wszczęte postępowanie ustalające, czy lepiej siedzieć
    cicho? I co mi ew. grozi w najgorszym przypadku?

    Bardzo proszę o poradę...

  • 2. Data: 2004-06-19 09:48:28
    Temat: Re: Co mi grozi?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Elvgreen" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > teraz gdy zostało wszczęte postępowanie ustalające, czy lepiej siedzieć
    > cicho? I co mi ew. grozi w najgorszym przypadku?

    nie możesz składać korekty w trakcie postępowania podatkowego, nie zostanie
    ona uwzględniona.
    Wyjścia masz dwa - podać na tacy kontrolerom tę pomyłkę, lub siedzieć cicho.
    Myślę, że po zakończeniu postępowania będziesz mógł złożyć korektę, jeśli
    oni sami tego nie znajdą.

    Magdi
    Magdi

  • 3. Data: 2004-06-19 10:00:37
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Wyjścia masz dwa - podać na tacy kontrolerom tę pomyłkę, lub siedzieć
    cicho.
    > Myślę, że po zakończeniu postępowania będziesz mógł złożyć korektę, jeśli
    > oni sami tego nie znajdą.

    To teraz zastanawiam się jak mogliby do tego dojść, bo nie znam procedur.
    Będzie im o tyle trudniej, że:
    zeznanie roczne w którym odliczałem wymianę okien (za rok 2002) urząd, który
    teraz rozlicza moje i żony zeznanie za 2003 r. przesłał do urzędu w moim
    miejscu zameldowania (wpisałem przypadkowo siebie a nie żonę na pierwszym
    miejscu zeznania, stąd przesłali to do urzędu mojego miejsca zamieszkania).
    Natomiast rozliczenie za 2003 robi już urząd właściwy ze względu na miejsce
    zameldowania żony (i wcześniejsze wszystkie rozliczenia).

    Więc rozumiem, że jeśli przesłali moje zeznanie za 2002 r. gdzie indziej to
    go nie mają i to jest jakieś utrudnienie sprawdzenia :)
    Czy też jest tak, że przesyłając zeznanie do urzędu właściwego robią kopię
    (ale to chyba nielogiczne). I w razie wątpliwości zwracają się do urzędu
    właściwego o przysłanie kopii pitu, czy też proszą o to mnie?

    No i jak sprawa wygląda w przypadku administracji osiedla. Czy musi
    informować na bieżąco US o wypłacanych ekwiwalentach?
    Poza tym czy US może zwracać się do administracji, czy banku o informacje o
    mnie bez mojej wiedzy?

    Próbuję zrozumieć te wszystkie procedury...

    No i pytanie fundamentalne - co mi grozi? :(

  • 4. Data: 2004-06-19 21:10:28
    Od: "Spytek" <b...@s...pl>

    W moim pięknym mieście spółdzielnia wysłała do US listę obywateli , którzy
    otrzymali ekwiwalent za wymianę okien.
    I wg.tej listy wzywali i sprawdzali odliczenia.

    Pozdrawiam
    Spytek

  • 5. Data: 2004-06-19 21:28:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2004, Spytek wrote:

    >+ W moim pięknym mieście spółdzielnia wysłała do US listę obywateli , którzy
    >+ otrzymali ekwiwalent za wymianę okien.

    ...a w moim (ale kilka lat temu :)) miasto przywalało pieczątkę
    "dotacja z funduszu ekologicznego" na fakturze nabycia ogrzewania
    gazowego, US sobie wzywał i sprawdzał wszystkich odliczających
    "gazową ulgę remontową" sam :)
    (to w ramach opisu różnych technologii kontroli :))
    Acha... możesz komentować "pod" ? Łatwiej się czyta ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-06-20 15:18:26
    Od: "Spytek" <b...@s...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Acha... możesz komentować "pod" ? Łatwiej się czyta ;) !

    OK, w przyszłości będę pamiętał.:-)

    Pozdrawiam
    Spytek