  • 1. Data: 2004-06-19 09:05:53
    Temat: VAT za Samochód ciężarowy w 2002 r
    Od: tester <t...@t...tester>

    Mam pytanie takie:
    1.Firma kupiła w 2001r samochód z odliczeniem VAT (homologacja ciężarowy)
    2.Sprzedała go po upływie roku w 2002r na umowę cywilno-prawną osobie
    prywatnej - czy mogła wogóle tak postąpić nie wystawiając za niego
    faktury VAT ???

    Czy VAT jest wtedy niezapłacony przez firmę i posiadacz obecny samochodu
    podlega egzekucji skarbowej VAT-U?

  • 2. Data: 2004-06-19 09:25:29
    Temat: Re: VAT za Samochód ciężarowy w 2002 r
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik tester napisał:
> [...]
    > 2.Sprzedała go po upływie roku w 2002r na umowę cywilno-prawną osobie
    > prywatnej - czy mogła wogóle tak postąpić nie wystawiając za niego

    Mogła nie wystawic faktury (chociaż nie spotkałam się z takim
    przypadkiem, to teoretycznie można potraktować sprzedaż samochodu osobie
    fizycznej jako sprzedaż bezrachunkową czy też sprzedać przez kase
    fiskalną jeżlei sie takowa posiada) ale miała obowiązek naliczenia i
    odprowadzenia podatku VAT - 22% skoro przy zakupie miała prawo do jego
    odliczenia (i na dodatek z tego prawa skorzystała).

    > Czy VAT jest wtedy niezapłacony przez firmę i posiadacz obecny samochodu
    > podlega egzekucji skarbowej VAT-U?

    Czy jest niezapłacony to nie wiemy. Wystawienie lub nie faktury nie
    implikuje naliczenia/zapłaty VAT lub jej braku.

    Obecny posiadacz nie jest jednak odpowiedzialny jeżeli VAT nie został
    naliczony - nie on jest podatnikiem, nie on odliczał VAT przy zakupie i
    nie na nim spoczywał obowiązek podatkowy VAT przy sprzedaży.

    Błąd leżał po stronie sprzedawcy i to jego czekaja cięzkie konsekwencje
    - zapłata zaległego VAT z odsetkami + 30% kwoty zaległościw ramach tzw.
    sankcji VATowskiej (taka ustawowa kara). I może jeszcze cos KKS.
    Pieknie to nie wygląda.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-19 09:36:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):
> [...]
    > - zapłata zaległego VAT z odsetkami + 30% kwoty zaległościw ramach tzw.
    > sankcji VATowskiej (taka ustawowa kara). I może jeszcze cos KKS.

    Nie ma już 30%... Prawnicy są zdania, że skoro w obecnej ustawie nie ma,
    to nie można jej naliczać za zobowiązania z okresu obowiązywania starej
    ustawy, bo to jest obciążenie podatkowe, a te są naliczane zgodnie z
    prawem obowiązującym w chwili naliczania, czyli teraz.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 4. Data: 2004-06-19 09:40:35
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > - zapłata zaległego VAT z odsetkami + 30% kwoty zaległościw ramach tzw.
    > sankcji VATowskiej (taka ustawowa kara). I może jeszcze cos KKS.

    Ale powiedzmy że firma sie rozwiązała, przekształciła itp i zostaje
    tylko kolejny nabywca - co wtedy?
    Czy urząd nie wyciągnie ręki do obecnego właściciela pojazdu?

  • 5. Data: 2004-06-19 09:46:07
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
> [...]
    > ustawy, bo to jest obciążenie podatkowe, a te są naliczane zgodnie z
    > prawem obowiązującym w chwili naliczania, czyli teraz.

    a co myślicie o takiej sytuacji: kontrola przyszła w styczniu 2004 (kontrola
    dotyczy 2003), protokoły podpisano w kwietniu, informację o wszczęciu
    postępowania podatkowego przekazano w czerwcu 2004. Czy w takim razie US ma
    prawo naliczyć nam tę sankcję 30%, czy nie??

    Magdi

  • 6. Data: 2004-06-19 09:47:08
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sat, 19 Jun 2004 11:25:29 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

> [...]
    >- zapłata zaległego VAT z odsetkami + 30% kwoty zaległościw ramach tzw.
    >sankcji VATowskiej (taka ustawowa kara). I może jeszcze cos KKS.

    Ciekawe, czy kupujący zapłacił PCC, bo chyba taka tranzakcja nie
    podlegała pod PCC?

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 7. Data: 2004-06-19 09:54:11
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Andrzej Popowski napisał:

    > Ciekawe, czy kupujący zapłacił PCC, bo chyba taka tranzakcja nie
    > podlegała pod PCC?

    Musiał zapłacic PCC - inaczej wydział komunikacji by nie zarejestrował
    (musi być faktura VAT lub zapłacony/ostęplowany PCC w urządzie skarbowym).

  • 8. Data: 2004-06-19 10:10:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > ustawy, bo to jest obciążenie podatkowe, a te są naliczane zgodnie z
    > prawem obowiązującym w chwili naliczania, czyli teraz.

    Fakt, nie pomyślałam, ale z drugiej stony dam głowe że prędzej czy
    później jakiś US bedzie chciał mogos capnąc z tego nieistniejącego juz
    przepisu - w końcu na poparcie tezy że ten przepis wogole już nie działa
    mamy tylko "zadnie prawników". Jacy by nie byli uczeni, zawsze znajdzie
    sie ktos "uczeńszy" w US czy samym MF ;-) A jak wszyscy wiemy ogólne
    zasady państwa prawa (np. domniemanie niewinności) w podatkach jakby nie
    do końca działały ;-)

    Ale odsetki zostaja. No i jak US nie ma pod reka sankcji to na pewo
    wyciągnie KKS i walni z grubej rury.

    Swoja drogą jak to jest?
    Jeżeli ja dziś zrobie cos karalnego (karalnego na dziś), wszczęte
    zostanie sledztwo znajdują winego (mnie) i postawią w stan oskarżenia
    ale w między czasie to cos przestaje byc karalne to proces się toczy i
    moga mnie ukarac czy nie?
    Ja sie tam na ogolnoprawnych zagadnianiach średnio wyznaje - tyle co
    człwowiek liznął na studiach albo mu do podatków było potrzebny czy w
    jakichś zyciowych sytuacjach - i zastanawiam się jak to jest w praktyce?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-06-19 11:15:46
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sat, 19 Jun 2004 11:54:11 +0200, tester <t...@t...tester> pisze:

    >Musiał zapłacic PCC - inaczej wydział komunikacji by nie zarejestrował
    >(musi być faktura VAT lub zapłacony/ostęplowany PCC w urządzie skarbowym).

    Tak przypuszczałem, ale chyba formalnie biorąc nie było obowiązku
    płacenia PCC, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany zapłacić VAT.

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 10. Data: 2004-06-19 11:45:09
    Od: tester <t...@t...tester>

    > Tak przypuszczałem, ale chyba formalnie biorąc nie było obowiązku
    > płacenia PCC, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany zapłacić VAT.

    No tak ale wtedy na jakiej podstawie kupić samochód ?
    1.Tylko PCC + Rachunek uproszczony z firmy
    2.Faktura VAT z firmy z opisem rzeczy