  • 1. Data: 2003-06-12 16:07:02
    Temat: Co sie bardziej oplaca?Leasing czy dotacje z UE?
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam Panstwa,

    Chcialbym prosic o podpowiedz, na pewno znajda sie mile i wtajemniczone
    chociaz troche osoby, ktore moglyby mi pomoc w ponizszej kwestii...

    Otoz zamierzam otworzyc produkcje, potrzebuje maszyn i chce je kupic w
    mozliwie najkorzystniejszy dla mnie sposob...
    Myslalem nad leasingiem maszyn oraz o Funduszu Dotacji Inwestycyjnych w
    ramach pomocy dla MSP z Unii Europejskiej.
    W FDI refundowane jest 25% calej sumy inwestycji. Nie ma wtedy natomiast
    zadnych kosztow. Niestety tez nie mozna laczyc wzajemnie dotacji z
    leasingiem. Jedno albo drugie po prostu...Co sie bardziej oplaca Waszym
    zdaniem? Co Radzicie?

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2003-06-12 16:13:02
    Temat: Re: Co sie bardziej oplaca?Leasing czy dotacje z UE?
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Myslalem nad leasingiem maszyn oraz o Funduszu Dotacji Inwestycyjnych
    > w ramach pomocy dla MSP z Unii Europejskiej.
    Dowiadywales sie czy FDI ma jakies srodki i czy masz szanse je otrzymac ? Bo
    mi bank powiedzial, ze owszem jest taki program ale w tym roku nie maja
    zadnych funduszy - "moze pan wypelnic dokumenty, ale po 3 mcach traca
    waznosc - a kasy w tym roku i tak nie bedzie" :(
    Napisz gdzie trzeba uderzyc po takie fundusze ? jestem wlasnie po rozruchu,
    zatrudnilem 5 osob w miejscowosci o stopie bezrobocia 26% i moge sie w d..
    pocalowac zwracajac sie o jakakolwiek pomoc do lokalnego samorzadu, urzedu
    pracy, bankow etc.

    Prosze o info gdzie mozna dostac rzetelna informacje oraz cien szansy na
    pieniadze z FDI ??
    Dziekuje
    Mariusz

  • 3. Data: 2003-06-12 17:17:55
    Od: "Michał" <kridel@USUN_TO.bigfoot.com>

    > Prosze o info gdzie mozna dostac rzetelna informacje oraz cien szansy na
    > pieniadze z FDI ??
    > Dziekuje
    > Mariusz

    Sprawdz www.parp.gov.pl lub www.euroinfo.org.pl i tam odszukaj RIF
    Regionalną Instytucję Finansującą (podział geograficzny) zgłoś się do nich -
    pierwsza bezpłatna forma pomocy to 10 godzin konsultacji i pomocy przy
    pisaniu wniosku na programy pomocowe.

    Michał