  • 1. Data: 2006-03-31 19:05:58
    Temat: Co się dzieje gdy sprzedam amortyzowany samochód ?
    Od: Vonn79 <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Rok temu w styczniu wrzuciłem autko zakupione prywatnie do EŚT i
    zaczałem je amortyzować. Koszty wrzucałem w KPiR, odliczałem VAT tam
    gdzie się dało i wszystko do tej pory było ok... :)

    Ale postanowiłem samochód sprzedać. Auto zamortyzowało się w połowie :)
    tj, 15/30 :) Załóżmy że auto sprzedam. Kupiłem za 11000 sprzedam za
    11000 (wiem wiem optymizm ;) ) co się dzieje ? Tzn. musze zapłacić jakiś
    podatek ? Gdzieś to zgłosić, czy tylko "wyjąć" z EŚT

    Z czym to się je ?

    Dzięki wszystkim za odp. :)

    Pozdrawiam

    Vonn

  • 2. Data: 2006-04-01 07:05:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Mar 2006, Vonn79 wrote:

    > Witam,
    >
    > Rok temu w styczniu wrzuciłem autko zakupione prywatnie do EŚT i zaczałem je
    > amortyzować. Koszty wrzucałem w KPiR, odliczałem VAT tam gdzie się dało

    Zakładamy że NIE było tego VATu od kwoty >30% WP auta, co ? ;)

> [...]
    > wiem optymizm ;) ) co się dzieje ? Tzn. musze zapłacić jakiś podatek ?

    Nie "wprost".
    W ustawach masz jasne zapisy:
    - wartość z f-ry sprzedaży jest PRZYCHODEM
    - niezamortyzowana część jest KOSZTEM
    - jak nie było 30% "wydatków VAT" to sprzedaż jest zwolniona

    I tyle.

    > Gdzieś
    > to zgłosić, czy tylko "wyjąć" z EŚT
    >
    > Z czym to się je ?

    "wyjąć" i poprzepisywać co trzeba z EST do KPiR :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-01 10:33:09
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Vonn79" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 11000 (wiem wiem optymizm ;) ) co się dzieje ? Tzn. musze zapłacić jakiś
    > podatek ? Gdzieś to zgłosić, czy tylko "wyjąć" z EŚT

    Kwota za jaka sprzedajesz taki samochód jest twoim przychodem,
    niazamortyzowana część jest kosztem. Od różnicy między jednym a drugim
    płacisz podatek dochodowy. Jeśli nie odliczałeś vatu przy zakupie samochodu
    sprzedaz jest z niego zwolniona.