    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co sie stanie z samochodem (srodek trwaly) jesli....
    Date: Fri, 29 Nov 2002 20:40:48 +0100

    Witam,

    Zalozmy, ze ktos zaklada DG i wpisuje swoj prywatny, kilkuletni
    samochod osobowy do KŚT.

    Amortyzuje go sobie, dzieki czemu co miesicac placi mniej podatkow.

    A co sie stanie, gdy likwiduje DG?
    Czy nie trzeba wtedy oddac panstwu tego zaoszczedzonego
    na amortyzacji auta podatku?
    Czy samochod wraca na walsnosc prywatna,
    czy staje sie wlasnoscia panstwa?
    (moze troche glupie pytanie, ale w kwestii podatkow jestem
    w stanie uwierzyc w kazdy koszmar).

    No bo wyobrazmy sobie taka sytuacje.

    Osoba prywatna, za swe legalnie wypracowane oszczednosci,
    kupila sobie bardzo drogiego mercedesa.

    Nastepnie zalozyla DG, ale wlascicwie tylko po to,
    aby uciec od podatkow - amortyzuajc tak drogi samochod.
    Ta DG prawie nic nie dziala, i generuje ujemne dochody.

    Po paru latach, gosc spokojnie likwiduje DG.

    I co? Myslicie, ze US by pozwolil na cos takiego???

    Co o tym myslicie?

    Dzieki,

    latet