  • 1. Data: 2009-01-06 14:21:01
    Temat: Co wpisać w "Kontrahent" w KPiR
    Od: "Podatnik" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Co należy wpisać w kolumny Kontrahent w KPiR w przypadku:

    - zapłaty ubezpieczenia społecznego za siebie?
    - zakupu znaczków pocztowych?
    - prowizji i opłat bankowych?

  • 2. Data: 2009-01-06 14:59:11
    Temat: Re: Co wpisać w "Kontrahent" w KPiR
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 15:21:01 Podatnik <a...@g...skasuj-to.pl> napisał(a):

    > Co należy wpisać w kolumny Kontrahent w KPiR w przypadku:
    >
    > - zapłaty ubezpieczenia społecznego za siebie?

    Ja wpisuję mój oddział ZUS

    > - zakupu znaczków pocztowych?

    Nie masz faktury z poczty?

    > - prowizji i opłat bankowych?

    Bank? :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-06 15:14:16
    Od: "Marek Kondrat" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Ja wpisujÄ&#65533; mĂłj oddziaĹ&#65533; ZUS

    A ja nic nie wpisuję i nie wiem, czy dobrze robię.

    > Nie masz faktury z poczty?

    Nie, po co, mam samo pokwitowanie z okrągłą pieczątką. A jakbym znaczki
    skarbowe kupował to mam wpisać nazwę urzędu? Też zostawiam puste.

    > Bank? :-)

    Tu też nie wpisuję, chcę się dowiedzieć co inni na ten temat sądzą :)

  • 4. Data: 2009-01-06 15:44:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ja wpisuję mój oddział ZUS

    A to-to się wpisuje w ogóle?
    Składki społeczne są przecież osobno wypunktowane w PIT rocznym
    i się je od dochodu odlicza, a nie w koszty wrzuca?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-01-06 15:46:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > Składki społeczne są przecież osobno wypunktowane w PIT rocznym
    > i się je od dochodu odlicza, a nie w koszty wrzuca?

    Można wpisywać co miesiąc w księgę, można odliczać raz do roku w PITcie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-06 17:22:15
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Liwiusz pisze:
    > Można wpisywać co miesiąc w księgę, można odliczać raz do roku w PITcie.

    Ale fundusz pracy zawsze w księgę. Prawda?
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.net.pl

  • 7. Data: 2009-01-06 17:49:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Można wpisywać co miesiąc w księgę,
    można odliczać raz do roku w
    > PITcie.

    W zasadzie nie raz do roku w PIT, tylko też na bieżąco
    przecież uwzględniasz przy zaliczkach

  • 8. Data: 2009-01-06 17:53:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 18:22:15 Piotr NetExpert

    > Ale fundusz pracy zawsze w księgę. Prawda?

    Prawda, przy czym to raczej jest fundusz bezrobocia i jabcoków ;-)

  • 9. Data: 2009-01-06 17:54:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 16:46:40 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Można wpisywać co miesiąc w księgę, można odliczać raz do roku w PITcie.

    Tak jak cef napisał, na bieżąco przy zaliczkach też można odliczać