  • 1. Data: 2009-01-06 18:44:01
    Temat: Koszty rejestracji spółki z o.o.
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Witam,

    Czy koszty poniesione przy rejestracji (notariusz, KRS, rejestracja VAT)
    można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów nowo powstałej spółki?

    Pozdrawiam,
    /reverso

  • 2. Data: 2009-01-06 18:56:11
    Temat: Re: Koszty rejestracji spółki z o.o.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 19:44:01 reverso <r...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy koszty poniesione przy rejestracji (notariusz, KRS, rejestracja VAT)
    > można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów nowo powstałej spółki?

    Zdaje się że notariusz będzie kosztem wspólników - przy sprzedaży udziałów.
    KRS - nie wiem, rejestracja VAT - IMHO będzie kosztem spółki.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-06 19:05:58
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Tomek pisze:
    > Zdaje się że notariusz będzie kosztem wspólników - przy sprzedaży udziałów.
    > KRS - nie wiem, rejestracja VAT - IMHO będzie kosztem spółki.

    Informacja nie potwierdzona, ale mnie notariusz powiedzial, ze koszt
    umowy spółki tez mozna wpisac w koszty działalnosci. Informacja nie
    sprawdzona wiec warto sie jeszcze dowiedziec.

  • 4. Data: 2009-01-07 15:30:24
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 6 Sty, 19:44, reverso <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy koszty poniesione przy rejestracji (notariusz, KRS, rejestracja VAT)
    > można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów nowo powstałej spółki?

    Tak, ale musi być zapis w umowie, że koszty aktu ponosi spółka. Potem
    szybko po REGON i notariusz może wystawic FV na Spółkę.