  • 1. Data: 2009-01-06 11:00:37
    Temat: zgloszenie do zusu ZUS ZFA przed terminem oraz VAT i platnik
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Czy istnieja przeciwskazania bym zaniosl pismo ZUS ZFA do zusu
    nie 7 dni od powstania obowiazku (tj dla mnie od 10 stycznia),
    a jutro czyli 3 dni przed powstaniem? (oczywiscie na wniosku data wpisana
    bedzie 10 stycznia).
    Chce miec zglowy to wszystko a ie wiem czy moge.

    I drugie pytanie.
    Jezeli chce korzystac z platnika (mam podpis elektr.) to musze jakies
    formalnosci i jakie dokladnie dopelnic? Czy poporstu instaluje platnika z
    podpisem i dzialam?

    i trzecie pytanie,
    podczas rejstracji firmy w US babka mi powiedziala ze jezlei nie zrezygnuje
    na dzien dzisiejszy z jednej
    dzialanosci (62.02.Z) to bede musial sie zarejestrwac do vatu , a ze nie mam
    chwilowo na rejestarcje vat (co za kretyn wymyslil placenie za zgloszenie
    dobrowolnego placenia podatku z 40 tys ?) to musialem chwilowo wykreslic te
    dzialalnosc, no i pytanie takie, czy obligatoryjne zwolenienie VAT przy
    nowej DG nie obiwazuje w kazdym przypadku?

    pozdrawiam

    --
    Znudziła Ci się nasza-klasa? Looknij na http://Wspolna-Flaszka.PL
    Chcesz handlować w internecie na wysoką skalę?
    gratis. Oferujemy ciekawy program partnerski, zarabiaj z nami!

  • 2. Data: 2009-01-06 12:02:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 12:00:37 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

> [...]
    > bedzie 10 stycznia).
    > Chce miec zglowy to wszystko a ie wiem czy moge.

    ZTCP ja tak zrobiłem i było ok.

    > I drugie pytanie.
    > Jezeli chce korzystac z platnika (mam podpis elektr.) to musze jakies
    > formalnosci i jakie dokladnie dopelnic? Czy poporstu instaluje platnika z
    > podpisem i dzialam?

    Tego to nie wiem

> [...]
    > dzialalnosc, no i pytanie takie, czy obligatoryjne zwolenienie VAT przy
    > nowej DG nie obiwazuje w kazdym przypadku?

    Babka w US to nie jest najlepsze źródło informacji.
    Zwolnienie tracisz gdy faktycznie wykonmujesz jakąś działalność,
    a nie nie gdy tylko ją zadeklarowałeś w UM.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-06 12:05:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > mam chwilowo na rejestarcje vat (co za kretyn wymyslil placenie za
    > zgloszenie dobrowolnego placenia podatku z 40 tys ?) to musialem

    To nie jest opłata za zgłoszenie (to jest bezpłatne), tylko wydanie
    zaświadczenia o byciu VATowcem. Czy ktoś próbował się zarejestrować bez
    płacenia i bez otrzymywania zaświadczenia?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-01-06 12:08:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 13:05:36 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > To nie jest opłata za zgłoszenie (to jest bezpłatne), tylko wydanie
    > zaświadczenia o byciu VATowcem. Czy ktoś próbował się zarejestrować bez
    > płacenia i bez otrzymywania zaświadczenia?

    Ja, ale wymiękłem na drugim urzędasie :-)
    Inna sprawa że nie miałem dużego zaparcia.
    Natomiast czytałem gdzieś w necie że gość złożył
    VAT-R, nie odebrał zaświadczenia - i nic mu nie mogli
    zrobić.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-06 12:12:36
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Kotlet mielony wrote:
> [...]
    > wpisana bedzie 10 stycznia).
    > Chce miec zglowy to wszystko a ie wiem czy moge.

    Ja tak ostatnio zrobiłem i babsko w okienku mnie pogodniło z tymi
    papierami nie poinformowawszy mnie, że mam złożyć do 7 dni po, ale że w
    ogóle po.

    Więc poszedłem drugi raz 30 dni po rejestracji a ten sam babsztyl mi na
    to, że nie może przyjąć papierów bo minął termin. Więc ja jej nic nie
    odpowiedziałem tylko się na nią patrzyłem i czekałem aż zalatwi sprawę.
    Coś tam popierdziała, wypełniła i było ok. Jak widać chcieć znaczy móc.
    Trzeba tylko jeszcze chcieć.

  • 6. Data: 2009-01-06 12:27:14
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > Natomiast czytałem gdzieś w necie że gość złożył
    > VAT-R, nie odebrał zaświadczenia - i nic mu nie mogli
    > zrobić.

    A jaka jest podstawa prawna, że rejestracja VAT jest płatna 170zł? I
    dlaczego płaci się na rzecz Urzędu Miasta za tę rejestrację?

    Pytam, bo zawsze sprzeciwiam się ślepemu płaceniu za coś, co tych
    obiboków nic nie kosztuje a każdy kontakt petenta z urzędem wykorzystują
    jako okazję do pobrania haraczu, jako należnego im prawa nadanego przez
    samego Najwyższego.

    Zatem, czy można wysłać VAT-R poleconym, nie zapłacić i oczekiwać
    potwierdzenie rejestracji pocztą?

  • 7. Data: 2009-01-06 12:43:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bad Behaviour pisze:

> [...]
    > samego Najwyższego.
    >
    > Zatem, czy można wysłać VAT-R poleconym, nie zapłacić i oczekiwać

    1. Za VAT nie płaci się do urzędu miasta.
    2. Rejestracja jest bezpłatna.
    3. Płaci się za "Potwierdzenie zarejestrowania podatnika podatku od
    towarów i usług jako podatnika VAT czynnego lub podatnika VAT zwolnionego"
    4. Podstawa prawna: ustawa o opłacie skarbowej (załącznik).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-06 13:01:19
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > 1. Za VAT nie płaci się do urzędu miasta.

    to oczywiste

    > 2. Rejestracja jest bezpłatna.

    tzn ze moge zaniesc vat R i nie pokazywac zadnego doowdu w platy itp?

    > 3. Płaci się za "Potwierdzenie zarejestrowania podatnika podatku od
    > towarów i usług jako podatnika VAT czynnego lub podatnika VAT zwolnionego"

    a potrzebne mi takie potwierdzenie do czegokolwiek?

    (moge zaqwsze zadryndac do okienka gdzie wydaja i sie zapytac czy juz jest
    gotowe do odbioru :-) i bede wiedziec czy moge wystawiac faktury)

  • 9. Data: 2009-01-06 13:06:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > to oczywiste

    > tzn ze moge zaniesc vat R i nie pokazywac zadnego doowdu w platy itp?

    Ode mnie wymagali. Ale nie miałem ochoty się kopać z koniem.

    > a potrzebne mi takie potwierdzenie do czegokolwiek?
    >
    > (moge zaqwsze zadryndac do okienka gdzie wydaja i sie zapytac czy juz
    > jest gotowe do odbioru :-) i bede wiedziec czy moge wystawiac faktury)

    No jeśli nie zapłacisz, to do odbioru nie będzie gotowe :) Jednakże
    czy podstawą wystawiania faktur jest wydanie zaświadczenia, czy tylko
    prawidłowe zarejestrowanie się?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-01-06 13:07:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, Kotlet mielony <w...@d...mnie> wrote:

    [...]

    > a potrzebne mi takie potwierdzenie do czegokolwiek?

    A jak chcesz innemu kontrahentowi udowodnić, że jesteś VATowcem?
    Niektórzy wymagają. Zwłaszcza Ci co się sparzyli. :)

    > (moge zaqwsze zadryndac do okienka gdzie wydaja i sie zapytac czy juz jest
    > gotowe do odbioru :-) i bede wiedziec czy moge wystawiac faktury)

    A nie jest tak, że wystawiać faktury można od
    "dzień złożenia VAT-R" + 1?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl