  • 1. Data: 2003-02-05 17:40:03
    Temat: Co z ZUSem dla DG w "Pierwszej Pracy"
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam serdecznie,

    Czy ktos z Panstwa orientuje sie jak wyglada kwestia placenia, badz
    nieplacenia czesci skladki ZUS. Byly takie deklaracje przy wprowadzaniu
    programu dla absolwentow otwierajacych DG - "Pierwsza Praca". Ja konczylem
    wprawdzie w maju ubieglego roku, ale jakby nie bylo nadal jestem
    absolwentem. Wlasnie otworzylem DG i musze zglosic sie w ZUSie. No i jeszcze
    jedna kwestia. Czy jesli wystapi jakas ulga to potrwa ona rok od daty
    rozpoczecia DG, czy rok od momentu gdy stalem sie absolwentem, czyli tylko
    do maja...?

    pozdrawiam i serdecznie dziekuje za odpowiedzi,

    Rafal

  • 2. Data: 2003-02-05 20:45:12
    Temat: Re: Co z ZUSem dla DG w "Pierwszej Pracy"
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > wprawdzie w maju ubieglego roku, ale jakby nie bylo nadal jestem
    > absolwentem.
    Ważne żeby to była twoja pierwsza praca po ukończeniu studiów i żebyś nie
    pracował w ciągu 12 m-cy przed ich ukończeniem

    To ci chyba wszystko wyjaśni:
    http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-02-05 21:17:38
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    pawel J wrote:

    > tylko do maja

    Chyba jednak rok od rozpoczecia działalności.
    Cytat z linka którego podałeś:
    "Należy zaznaczyć, iż odrębną kwestią jest 12-miesięczny okres, kiedy
    absolwent może być zwolniony z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenie
    emerytalne, a odrębną okres, kiedy może on złożyć wniosek o to zwolnienie.
    Okres 12 miesięcy, w którym absolwent może złożyć wniosek o zwolnienie liczy
    się od dnia następującego po dniu określonym w dyplomie, świadectwie
    ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu, np. na dyplomie
    figuruje data 30 czerwca 2002 r. - oznacza to, że wniosek o zwolnienie z
    obowiązku opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne absolwent może
    złożyć do 30 czerwca 2003 r. włącznie."

    --
    Pozdrawiam uncas
    No one wants you when you lose...

  • 4. Data: 2003-02-05 23:09:16
    Od: "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl>

    i to sie zgadza, zwolniony jestes z oplat ZUSowskich rok od rozpoczecia
    dzialalnosci i to od momentu zgloszenia tego do ZUS - wypelniasz 2 specjalne
    formularze bodajrze ZUS-DRA i ZUS-ZUA (alw moglam tak szybko z pamieci
    pomylic).
    Poza tym - zwolniony jestes z oplat ubezp. emerytalnego - chyba, ze
    mieszkasz w rejonie szczegolnie zagrozonym bezrobociem - to wowczas z
    calosci ZUS (oprocz ubezp. zdrowotnego wynoszacego ok. 100 zl) ..... tak
    wiec jesli rowniez zrezygnujesz z oplat ubezp. chorobowego, ktore jest
    dobrowolne, Twoje miesieczne oplaty do ZUS beda wynosily ok 300-350 zl

    pozdrawiam
    Dana

  • 5. Data: 2003-02-06 17:49:59
    Temat: Odp: Co z ZUSem dla DG w "Pierwszej Pracy"