  • 1. Data: 2003-02-05 12:15:53
    Temat: Nowe druki ZUS
    Od: "falcon" <n...@n...com>

    Witam
    Nie wiem czy bylo na grupie ale informuje ze nie mozna skladac za styczen
    2003 deklaracji RNA i ZUS RGA zamiast tego jest odpowiednio ZUS RCA i RSA

    pozdrawiam
    falcon

  • 2. Data: 2003-02-05 14:44:45
    Temat: Re: Nowe druki ZUS
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "falcon" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2003 deklaracji RNA i ZUS RGA zamiast tego jest odpowiednio ZUS RCA i RSA

    Nie prawda jest wyjasnienie ZUSw dzisiejszej "Gazecie Prawnej"
    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-02-05 18:12:37
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Ktos ma jakies linki do konkretnych danych na temat tych zmian. Niestety ZUS
    nic nie umieszcza na swojej stronie.

  • 4. Data: 2003-02-05 18:31:57
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Znalazlem w moim archiwum dane z portalu www.infor.pl

    Serwis Prawno-Pracowniczy Nr 5/03

    gdyż od 1 stycznia 2003 r. przestają obowiązywać raporty:

    ZUS RNA (a więc płatnicy rozliczający składki za ubezpieczonych na
    ubezpieczenia społeczne i na ubezpieczenie zdrowotne, będą korzystali z
    raportu ZUS RCA - odpowiednio wykazując lub nie, dane o wypłaconych
    ubezpieczonym świadczeniach rozliczanych w ciężar składek),

    ZUS RGA (płatnicy składek będą wykazywać na bieżąco okresy świadczeń i
    przerw w raporcie ZUS RSA, a dane wykazane za okresy wcześniejsze w raporcie
    ZUS RGA w bloku C, dotyczące pracy górniczej, nie będą podlegały
    korygowaniu).

    czy to wszysto nieprawda ??

  • 5. Data: 2003-02-05 19:40:17
    Od: "falcon" <n...@n...com>

    Użytkownik "Grupy" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    RSA

    > Nie prawda jest wyjasnienie ZUSw dzisiejszej "Gazecie Prawnej"
    Dla niedowiarkow podaje link (opis nowosci platnika)
    http://www.zus.gov.pl/newpla.htm
    .....Nowelizacja Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych wprowadziła m.in.
    zmiany w zakresie informacyjnym formularzy ubezpieczeniowych. Począwszy od
    dnia 01.01.2003 r. nie należy przekazywać do ZUS dokumentów ZUS RNA i ZUS
    RGA oraz dokumentów wypełnionych w polach, z których zrezygnowano zgodnie z
    zapisami w ustawie. W miejsce usuniętych formularzy ZUS RNA i ZUS RGA
    Płatnicy powinni przesyłać odpowiednio dokumenty ZUS RCA lub ZUS RSA.......

    Pozdrawiam
    falcon
    Ps: Do konca roku dotyczylo to firm zatrudniajacych pow. 20 osob natomiast
    od 1 Stycznia wszystkich ...

  • 6. Data: 2003-02-05 21:20:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    RGA
    > Płatnicy powinni przesyłać odpowiednio dokumenty ZUS RCA lub ZUS

    Jakoś nie widzę tego w ostatnich zmianach.
    Czy ktoś mógłby sprecyzowć, gdzie konkretnie
    są opisane te zmiany?
    Formularz RNA wygląda na nadal aktualny.
    Żadne z nowych rozporządzeń go nie usunęło.

  • 7. Data: 2003-02-05 22:27:38
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od cef -----###
    > Jakoś nie widzę tego w ostatnich zmianach.
    > Czy ktoś mógłby sprecyzowć, gdzie konkretnie
    > są opisane te zmiany?
    > Formularz RNA wygląda na nadal aktualny.
    > Żadne z nowych rozporządzeń go nie usunęło.

    na bazie rozmów z pracownikami zusu i lektury informacji płatnika
    odsyłam do zmian w ustawie o sus - niestety nie znam paragrafów...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 8. Data: 2003-02-05 22:53:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > na bazie rozmów z pracownikami zusu i lektury informacji płatnika
    > odsyłam do zmian w ustawie o sus - niestety nie znam paragrafów...

    Już się odesłałem :-)
    Przeszukałem nawet teksty znowelizowane
    i zmieniające... i nic nie ma o tym, że nie ma RNA.

    Zapewne podstawą prawną będzie program Płatnik,
    który nie będzie udostępniał tego raportu :-))
    (jeszcze nie ściągnąłem 4.01.001 - ciągnie się jak...)

  • 9. Data: 2003-02-06 00:36:24
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ktos ma jakies linki do konkretnych danych na temat tych zmian. Niestety
    ZUS
    > nic nie umieszcza na swojej stronie.

    http://www.zus.pl/niusy/k0301071.htm

    Ryszard

  • 10. Data: 2003-02-06 17:14:41
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    wczoraj rozmawiałem w tej sprawie z paniami z ZUSuw w Gdańsku i stwierdzono
    mi, że druki RNA będą przyjmowane do kwietnia br. Co do Płatnika w nowej
    wersji, to gdy chciałem zapisać dokumenty DR i RNA, to pojawia się
    komunikat, że Płatnik skasuje wszystkie RNA - słowa dotrzymał ;-)).

    Pozdrawiam
    Jarek