    From: "Jarek Pudelko" <J...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy NIP identyfikuje podatnika jednoznacznie?
    Date: Tue, 4 Jun 2002 21:00:55 +0200
    Sender: <radiusok>@<unknown>

    Witam

    Otoz okazuje sie, ze nie :))
    Skladalem dzisiaj w US deklaracje PCC dot. kupna-sprzedazy samochodu i
    zostalem zmuszony do podania oprocz moich pelnych danych rownie danych
    sprzedajacego (imie ojca, matki, data urodzenia, pesel etc).
    Imie, nazwisko i NIP to bym jeszcze zrozumial ale na co im imoina rodzicow?
    Na moje pytanie, czy NIP nie jest wystarczajacym identyfikatorem podatnika
    biurwa powiedziala (po wytlumaczeniu jej co to jest identyfikator): "Sa pola
    w deklaracji? Sa. To prosze wypelnic bo ja to wprowadzam do bazy" :))
    Zalamalem sie....

    Ale to jeszcze nic...Dotarlem do pola "podstawa opodatkowania" i pytam laske
    czy mam wpisac kwote z umowy czy jakas inna? A ona mi na to, prosze wpisac
    srednia wartosc rynkowa takiego samochodu w regionie. To jej mowie, ze nie
    wiem jaka jest srednia tylko wiem za ile kupilem i zeby mi powiedziala, a on
    mi kazala mi pokazac umowe. To jej mowie, ze na umowie nie ma sredniej
    rynkowej wartosci w regionie tylko taka za jaka kupilem a ona mi na to, ze
    wie ale musi sprawdzic, gdzie jest wyzsza (czy w tabeli czy na umowie) bo
    mam zaplacic podatek od wyzszej kwoty :)
    Hihi, oczy sie jedzy zaswiecily bo na umowie bylo 800PLN wiecej niz w
    tabeli....

    Pozdrawiam, zyczac ustawodawcy chwili refleksji...

    --
    Jarek