  • 1. Data: 2002-02-25 19:52:01
    Temat: Czy NIP jest obowiazkowy itp.?
    Od: t...@a...pl (Tomasz Murawski)

    Witam!

    Chacialbym zapytac sie o nastepujace sprawy.

    1) Zalozmy ze jest osoba starsza ktora z jakichs przyczyn (nie wazne
    jakich) nie ma dotychczas NIP choc powinna rozliczac sie z US bo ma
    dochody. Czy jest obowiazek posiadania NIP (chyba tak bo powinna byc
    rozliczona z podatku) i jak teraz zglosic do US zeby nie czepiali sie
    ze tak pozno.

    2) Osoba ta ma dochody tylko z jednego zrodla i z tego tez zrodla byly
    placone wszystkie podatki, zdrowotne itp. wiec finansowo jest OK, ale
    poniewaz nie miala NIP to przez te instytucje nie byla rozliczana
    tylko dostawala poczta PIT 8b aby rozliczyc sie samemu. Jako osoba
    starsza i nieobyta z przpisami uznawala ze jest to juz rozliczenie z
    US i nie skladala rozliczen rocznych. Finansowo jest OK, sa wplaty
    podatku w terminie, ale co grozi za brak rozliczen rocznych przez
    kilka lat?

    Prosze serdecznie o odpowiedzi najlepiej jakby byly podparte
    konkretnymi ustawami, rozwiazaniami itp, choc niekoniecznie - za
    wszelkie sugestie bede wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Tomasz Murawski

  • 2. Data: 2002-02-25 21:24:22
    Temat: Re: Czy NIP jest obowiazkowy itp.?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze t...@a...pl:

> [...]
    > dochody. Czy jest obowiazek posiadania NIP (chyba tak bo powinna byc
    > rozliczona z podatku) i jak teraz zglosic do US zeby nie czepiali sie

    NIP oczywiście musi posiadać, niech złoży NIP-3 aktualizacyjny, nikt nie
    będzie się czepiał, dlaczego tak późno.

> [...]
    > US i nie skladala rozliczen rocznych. Finansowo jest OK, sa wplaty
    > podatku w terminie, ale co grozi za brak rozliczen rocznych przez

    Grozi oczywiście kara finansowa, ale z doświadczenia wiem że z
    wykrywalnością takich przypadków jest raczej krucho. Nie mam zielonego
    pojęcia czy warto składać teraz rozliczenie za poprzednie lata, pewnie nie
    ale niech wypowiedzą się inni. Jedno jest pewne: od tego roku niech już
    rozlicza się jak należy.
    Powodzenia :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 3. Data: 2002-02-26 07:52:03
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Napewno należy złożyć zgłoszenie o przyznanie NIP .Mam wątpliwości czy
    liczyć że US nie sprawdzi poprzednich lat .Jak złożysz za ten rok i NIP to
    mogą własnie sprawdzić .Zaległości podatkowej może rzeczywiście nie być ale
    kwoty podatku z rozliczenia rocznego będą raczej inne bo podatek w PIT-8 b
    jest płacony 20 % a w rozliczeniu rocznym 19 % przy większych kwotach w roku
    to jednak będzie inny.Zawsze można się tłumaczyć nie wiedzą ale czy to
    wystarczy ?
    Jolka

  • 4. Data: 2002-02-26 15:45:42
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a p...@n...polexpo.com.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > większych kwotach w roku to jednak będzie inny.Zawsze można się
    > tłumaczyć nie wiedzą ale czy to wystarczy ?

    Jest jakieś 99% szans że nie sprawdzą tego. Inna sprawa że może są tam
    jakieś zwroty z podatku za poprzednie lata.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell