  • 1. Data: 2002-02-25 16:37:11
    Temat: Zzawieszenie działalnosci gospodarczej......
    Od: "zigi" <z...@g...pl>

    Jak to jest z zawieszeniem dzialalnosci gospodarczej.
    Ile to kosztuje potem wznowienie i jak czesto mozna to robic?

  • 2. Data: 2002-02-25 19:36:43
    Temat: Re: Zzawieszenie działalnosci gospodarczej......
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Użytkownik "zigi" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest z zawieszeniem dzialalnosci gospodarczej.
    > Ile to kosztuje potem wznowienie

    W Zus-ie zawieszenie nic nie kosztuje. Trzeba tylko wypelnic ZWPA i ZWUA.

    > i jak czesto mozna to robic?

    Generalnie rzecz biorac nie ma zadnych ograniczen ale Pani w ZUS-ie
    poradzila mi zebym raczej nie zawieszal dzilalnosci na caly miesiac i
    wznawial ja na jeden dzien a nastepnie znowu zawieszal po to aby wystawic
    fakture i zaplacic jak najmniejsze skladki. Z tego wzgledu ze w US nie ma
    chyba "takiej opcji" jak zawieszenie dzialanosci gospodarczej i w razie
    kontroli US ma w papierach, ze podmiot gospodarczy funkcjonuje, a w ZUS-ie
    jest zawieszony na caly miesiac a tylko w jeden dzien prowadzi swoja
    dzialanosc. W takim wypadku masz pewna kare i odsetki. Fakt ten moze wyjsc
    na jaw tylko w razie kontroli- takze ta pratkyka wymaga posiadania
    "stalowych nerwow" i odrobiny szczescia :-)

    Takze mozna cos takiego praktykowac ale w granicach zdrowego rozsadku. np
    dwa miesiace zawieszenie a jeden miesiac dzialalnosci.

    Pozdrawiam
    Polus

  • 3. Data: 2002-02-25 21:24:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@i...pl:

> [...]
    > w US nie ma chyba "takiej opcji" jak zawieszenie dzialanosci
    > gospodarczej i w razie kontroli US ma w papierach, ze podmiot

    Jak to nie ma w US takiej funkcji, a co robi na NIP-1 rubryka:
    data zawieszenia działalności??? W bazie komputerowej jest to również
    zapisywane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard

  • 4. Data: 2002-02-26 06:35:18
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości

    > Jak to nie ma w US takiej funkcji, a co robi na NIP-1 rubryka:
    > data zawieszenia działalności??? W bazie komputerowej jest to również
    > zapisywane.

    Taka dostalem informacje od Pani w ZUS-ie. Sam nie sprawdzalem jak to sie ma
    do US.

    pozdrawiam
    Polus