  • 1. Data: 2002-02-25 16:15:28
    Temat: [ - Garnitur i UKS - ]
    Od: "Krzysztof" <d...@e...pl>

    Garnitur i UKS

    UKS stwierdził że jako właściciel firmy bezpodstawnie zaliczyłem do kosztów
    uzyskania przychodów zakup garnituru , koszuli i krawatu.

    Zakup umotywowałem tym że charakter prowadzonej działalności wymaga
    schludnego i eleganckiego wyglądu. Garnitur jest niezbędny w rozmowach
    handlowych i nie jest wykorzystywany w celach osobistych.

    UKS Odpowiada:

    Obowiązujące zasady życia społecznego wymagają , aby osoby prowadzące swoje
    interesy w ramach działalności gospodarczej posiadały schludny wygląd
    podobnie zresztą jak osoby zatrudnione w innych zawodach np.: lekarze
    ,nauczyciele ,urzędnicy.

    Uzyskiwanie przychodów w ramach działalności gospodarczej nie jest zatem
    uzależnione od rodzaju noszonej odzieży....wniosek że nie mogę odliczyć
    garnituru.

    No i co Wy na to? Garnitur był , jest i będzie mi potrzebny do pracy..
    Odliczyłem tylko 1szt i już są problemy!! UKS porównuje sytuację np. do
    lekarza , ale przecież lekarz musi schludnie wyglądać a po za tym posiadać
    np. FARTUCH który z pewnością wlicza w koszta.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-02-25 16:35:44
    Temat: Re: [ - Garnitur i UKS - ]
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Krzysztof napisał(a) w wiadomości: ...
    >Garnitur

    >No i co Wy na to? Garnitur był , jest i będzie mi potrzebny do pracy..
    >Odliczyłem tylko 1szt i już są problemy!!
    ----------
    Myśle że nie masz szansy obrony bo są wyroki NSA że właściciel garnitur i
    rzeczy osobistego użytku może sobie kupić z dochodu po opodaktowaniu a nie
    zaliczać do kosztów.Są również kłopoty gdy dotyczy to pracowników bo jeśli
    nie wynika z bhp to nie bardzo można zaliczać w koszty.chyba że z logo firmy
    to reprezentacja i reklama.Tłumaczenie schludnością na niewiele się zdaje.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-02-25 16:39:48
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Pikorska Wiola <p...@n...polexpo.com.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a5dpel$a4e$...@n...tpi.pl...

> [...]
    firmy
    > to reprezentacja i reklama.Tłumaczenie schludnością na niewiele się zdaje.

    A swiadczenia na rzecz pracownikow?

    Karol

  • 4. Data: 2002-02-25 22:25:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Karol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > nie wynika z bhp to nie bardzo można zaliczać w koszty.chyba że z logo

    Możesz jaśniej ? Nie mam pewności czy rozumiem tak krótkie pytanie ;)

    O ile wiem to niektóre firmy marketingowcom kupowały (garnitury),
    czy "w koszty" tego nie wiem. A zanosi się na kłopoty w takim
    wypadku; oczywiście kupić z dochodu po opodatkowaniu można :]
    (w końcu sam. osobowy - jak droższy - też niemal "po opodatkowaniu"
    a kupowany bywa powszechnie :), więc czemu by garnitury nie...)

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-02-26 07:51:53
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > (w końcu sam. osobowy - jak droższy - też niemal "po opodatkowaniu"
    > a kupowany bywa powszechnie :), więc czemu by garnitury nie...)

    Mi firma sfinansowała garnitur jako nagrodę. Czyli ZUS i podatek został
    odprowadzony.
    Podobno inaczej się nie dało.

    ERY

  • 6. Data: 2002-02-26 08:22:14
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik ERY <e...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5feqd$qa1$...@n...tpi.pl...

    > Mi firma sfinansowała garnitur jako nagrodę. Czyli ZUS i podatek został
    > odprowadzony.
    > Podobno inaczej się nie dało.

    To jest wlasnie swiadczenie na rzecz pracownika, na ktore niestety nie ma
    zwolnienia z ZUS i PDOF.

    Karol