  • 1. Data: 2006-11-15 19:17:49
    Temat: Czy dobrze policzyłem koszty DG?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Zdaję sobie sprawę że pytanie wręcz niepoważne, googluje całe popołudnie
    i coś tam wygooglałem, proszę tylko o sprawdzenie czy wymyśliłem to
    sobie dobrze i czy oparłem się na aktualnym prawie.

    Jeżeli pracownik założy DG (uslugi informatyczne) i będzie wystawiał co
    miesiąc dla zleceniodawcy fakturę na kwotę 10000zł+22%VAT to od 12200zł
    które dostanie płaci:

    2200zł VAT do US
    19% podatku liniowego - 1900zł
    265zł najniższa składka ZUS (co do tego mam wątpliwości)
    W sumie zostaje w ręku 7835zł.

    I dodatkowo jak rozumiem można sobie odliczyć VAT za rzeczy kupione na
    rzecz tej działalności.

    Proszę, poprawcie mnie jak się gdzieś walnąłem.

  • 2. Data: 2006-11-15 19:28:42
    Temat: Re: Czy dobrze policzyłem koszty DG?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-11-2006 o 20:17:49 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

> [...]
    > rzecz tej działalności.
    >
    > Proszę, poprawcie mnie jak się gdzieś walnąłem.

    No prawie. ZUS dzieli się na 99,18 społecznego i reszte(koło 160)
    zdrowotnego.
    99,18 idzie w koszty a więc 19% liczy się od ~9900, do tego
    od podatku odejmujesz większość zapłąconego zdrowotnego(koło 140).
    Zostaje Ci więc troszkę więcej niż to co wyliczyłeś.

    Chyba że klientem jest były pracodawca wtedy i ZUS ulgowy nie wchodzi w grę
    i podatek liniowy odpada.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-16 07:29:27
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 20:28:42 +0100, t napisał(a):

    > Chyba że klientem jest były pracodawca wtedy i ZUS ulgowy nie wchodzi w grę
    > i podatek liniowy odpada.

    A nawet jak nie będzie to *były* to też trzeba sprawdzić jak to co będzie
    robić ma się do nowej definicji DG, która ma podobno zapobiegać
    samozatrudnieniu.

  • 4. Data: 2006-11-16 09:42:13
    Od: "As" <j...@o...pl>

> [...]

    IMO "byly" nie ma nic do rzeczy - chodzi o zakres obowiazkow dla "bylego"
    jesli sa takie same jakie byly na umowe o prace to ulga ZUS idzie precz i
    liniowy, a jak nasze uslugi sa inne to jest szansa na ulgi...

    > A nawet jak nie będzie to *były* to też trzeba sprawdzić jak to co będzie
    > robić ma się do nowej definicji DG, która ma podobno zapobiegać
    > samozatrudnieniu.

    Im chodzi chyba o kwestie "stabilizacji i bezpieczenstwa"....ktorej nawet na
    umowe o prace tez nie ma he he :(

  • 5. Data: 2006-11-16 10:38:14
    Temat: Re: Czy dobrze policzy?em koszty DG?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 10:42:13 As <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jesli sa takie same jakie byly na umowe o prace to ulga ZUS idzie precz i
    > liniowy, a jak nasze uslugi sa inne to jest szansa na ulgi...

    Jak informatyk to raczej nie miał w umowie o prace sprzątania ;)

  • 6. Data: 2006-11-16 11:29:11
    Temat: Re: Czy dobrze policzy3em koszty DG?
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak informatyk to raczej nie miał w umowie o prace sprzątania ;)

    Zawsze mozna sie przekwalifikowac...

    ;))