  • 1. Data: 2006-05-19 14:29:15
    Temat: Czy dotacja jest opodatkowana?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Słyszałem, że dotacje z UE nie są opodatkowane. A tymczasem dostałem dotację
    (Phare 2002), kupiłem za to komputery, a księgowa mi mówi, że wprawdzie
    dotacja nie jest opodatkowana, ale to, co za nią kupiłem nie idzie w koszty
    (bo nie jest kupione za 'moje' pieniądze).

    Czy to prawda? Przecież to wychodzi na to samo - jakby szło w koszty i
    dotacja była opodatkowana (bo przecież dotacja zawsze jest wydawana na coś,
    co kwalifikuje się jako koszty).

    P.

  • 2. Data: 2006-05-19 15:34:10
    Temat: Re: Czy dotacja jest opodatkowana?
    Od: Karmakoma <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 May 2006 14:29:15 +0000 (UTC), Paszczak napisał(a):

> [...]
    > dotacja była opodatkowana (bo przecież dotacja zawsze jest wydawana na coś,

    dokladnie to wyglada to tak: jak dostales dotacje w wysokosci np. 50%
    wydatkow na zakup sprzetu X, to amortyzacje (stanowiaca kup) dla tego X
    liczy sie tylko od tej czesci wartosci srodka trwalego, ktora nie zostala
    sfinansowana dotacja (czyli w tym przypadku od 50% wartosci tego sr. trw.).

    K.

  • 3. Data: 2006-05-19 17:02:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Paszczak napisał(a):
> [...]
    > dotacja była opodatkowana (bo przecież dotacja zawsze jest wydawana na coś,

    Przez co masz czysty zysk - bo nie musisz się bawić we wpisywanie tej
    samej sumy z różnym znakiem (w dużym uproszczeniu)

    p. m.