  • 1. Data: 2002-04-10 09:26:55
    Temat: Czy jest podatek od odszkodowań
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Szukam przepisu na który mogę się powołac w następującej sprawie:
    zostałem zwolniony z pracy, zakład nie wydał mi w terminie świadectwa pracy
    (uczynił to dopiero po 2 miesiącach). Sąd zasądził mi odprawe z tytułu
    zwolnienia i odszkodowanie z tytułu nie wydania świadectwa pracy w terminie.
    Zakład pracy wypisując mi PIT odprawę i odszkodowanie zaliczył do dochodu i
    odliczył od nich podatek, a podobno odszkodowania są zwolnione od podatku.
    Chcę złozyć rozliczenie roczne podatku, ale nie wiem czy zakład słusznie
    pobrał mi podatek od odszkodowania.

  • 2. Data: 2002-04-10 12:03:19
    Temat: Re: Czy jest podatek od odszkodowań
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 10 Apr 2002 09:26:55 GMT, <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zwolnienia i odszkodowanie z tytułu nie wydania świadectwa pracy w terminie.

    Tak na szybko: od odprawy podatek jest, _niektóre_ odszkodowania są
    zwolnione, być może jest tak w tym wypadku ale trudno o tym wyrokować
    na podstawie tak skąpych informacji.

    Sławomir Dąbrowski