  • 1. Data: 2003-08-18 11:55:49
    Temat: Czy jestem MP ?
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    Witam.

    Niedawno założyłem działalność, przede mną pierwsza faktura. No i mam
    problem z oznaczeniem "MP". Przeszukując google znalazłem coś takiego:

    <cytat>
    > Kto jest "malym podatnikiem"? Ten kto spelnia warunki potrzebne
    > do bycia nim, czy ten kto wystąpi do US o rozliczanie sie jako "MP"?
    Tylko ten co spełnia warunki i wyrazi taką chęć, składając odpowiednie
    oświadczenie woli bycia MP
    </cytat>

    Składając wszystkie VAT-y pierdaty nie napotkałem na pytanie o MP.
    Napotkałem pytania o metodę kasową (wybrałem) i okres rozliczenia (wybrałem
    kwartalny). No więc jestem MP czy nie? Czy jeszcze coś muszę "oświadczać"?

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ http://www.dbf.pl/vfp

  • 2. Data: 2003-08-18 12:06:27
    Temat: Re: Czy jestem MP ?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Kamil Paszkiewicz wrote:

> [...]
    > Napotkałem pytania o metodę kasową (wybrałem) i okres rozliczenia
    > (wybrałem kwartalny). No więc jestem MP czy nie? Czy jeszcze coś muszę

    Czy wybrałeś metodę kasową dla podatku VAT czy dla dochodowego?

    Metoda kasowa VAT = podatnik wystawiający faktury VAT MP

  • 3. Data: 2003-08-18 12:13:31
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    On Mon, 18 Aug 2003 14:06:27 +0200, Jureq wrote:
    > Czy wybrałeś metodę kasową dla podatku VAT czy dla dochodowego?
    VAT
    > Metoda kasowa VAT = podatnik wystawiający faktury VAT MP
    W końcu JEDNOZNACZNA odpowiedź :-)
    Dzięki.

  • 4. Data: 2003-08-18 12:53:04
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    ustawa o ptu
    art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    17a) małym podatniku - rozumie się przez to podatnika podatku
    od towarów i usług:
    a) u którego wartość sprzedaży towarów, w rozumieniu art. 2
    ust. 1 i 3, a także wartość eksportu towarów i usług nie
    przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych
    kwoty odpowiadającej 800 000 euro,

    jezeli DG zalozyles w tym roku, to nie jestes malym podatnikiem

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2003-08-18 18:03:07
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.no.spam> napisał w wiadomości
    > ust. 1 i 3, a także wartość eksportu towarów i usług nie
    > przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych
    > kwoty odpowiadającej 800 000 euro,
    >
    > jezeli DG zalozyles w tym roku, to nie jestes malym podatnikiem

    A dlaczego???
    W ubiegłym roku miał 0 czyli <800000 (bo go nie było)

  • 6. Data: 2003-08-19 09:04:23
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > W ubiegłym roku miał 0 czyli <800000 (bo go nie było)

    jezeli go nie bylo, to nie bylo sprzedazy,
    sprzedaz w ubieglym roku nie istnieje, jest nieokreslona,
    nie jest rowna zero, nie mozna jej porownac z liczba wymierna

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 7. Data: 2003-08-19 09:51:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bromden napisał:

    > jezeli go nie bylo, to nie bylo sprzedazy,
    > sprzedaz w ubieglym roku nie istnieje, jest nieokreslona,
    > nie jest rowna zero, nie mozna jej porownac z liczba wymierna

    Ta dyskusja juz sie tu kiedyś toczyła, chyba nawet nie raz.

    Twoja teoria może i jest prawdziwa matematycznie ale podatkowo sie nie
    ostoi - pytanie nie jest czy sprzedaz był mniejsza niż 800000 ale czy
    przekroczyła 800000.
    I USy wydaja się nie miec takich kłopotów logicznych - znam przynajmniej
    kilka osób które odtworzył działalnośc w tym samym roku w którym zostały
    małymi podatnikami w VAT lub po prostu przeszły na rozliczanie kwartalne.
    Sama posadziłam na kwartalnym 2 świeżo powstałe spółki z o.o. - jedną w
    zeszłym roku, jedna w tym. Każda w innym US (tyle że w tym samym mieście).
    Nie słyszałam żeby jakis US robił trudności. Znasz taki przypadek?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-08-19 10:09:28
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    ok, przepraszam za wprowadzanie w blad

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 9. Data: 2003-08-20 06:37:37
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    On Tue, 19 Aug 2003 12:09:28 +0200, bromden wrote:

    > ok, przepraszam za wprowadzanie w blad

    Nic się nie stało - wystawiłem MP ;-)