  • 1. Data: 2003-08-18 10:54:35
    Temat: Podatek za książki?
    Od: klamot <a...@n...mars.net.pl>

    Witam.
    Chciałbym sprzedać na aukcji w Internecie książki, które posiadam, czy
    jestem zobowiązany odprowadzać od tego podatek, a jeśli tak to jaki i w
    jakiej wysokość?

    Pozdrowienia Klamot.

  • 2. Data: 2003-08-18 11:54:20
    Temat: Re: Podatek za książki?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Chciałbym sprzedać na aukcji w Internecie książki, które posiadam, czy
    > jestem zobowiązany odprowadzać od tego podatek, a jeśli tak to jaki i w
    > jakiej wysokość?

    A osiagniesz dochod ? Tzn czy sprzedajesz drozej niz kupiles ?

  • 3. Data: 2003-08-18 12:48:07
    Od: klamot <a...@n...mars.net.pl>

    > A osiagniesz dochod ? Tzn czy sprzedajesz drozej niz kupiles ?

    Mam nadzieję, że coś na tym zarobię, ale będą to kwoty minimalne, żędu 3
    -5 PLN ma książce, a książek mam około 20 do sprzedania.

  • 4. Data: 2003-08-18 13:44:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, klamot wrote:

> [...]
    >+ jestem zobowiązany odprowadzać od tego podatek, a jeśli tak to jaki i w

    Ponieważ jest to sprzedaż "twojego używanego przedmiotu" to IMHO:

    VAT:
    - wykluczony

    PCC:
    +++++++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:

    1) następujące czynności cywilnoprawne:

    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych,
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania
    nie przekracza 1000 zł,
    -------

    PIT (to na wypadek jakbyś drożej sprzedał niż kupił :)):
    +++++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed
    upływem [...tu o nieruchomościach ...] a innych rzeczy - przed
    upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło
    nabycie;
    -------

    No to IMHO tyle.
    Krótko mówiąc: jak to nie kolorowe[1] kruki a "twoje stare"
    ksiązki - to byłoby na tyle...

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] a czarny to nie kolor ?? ;)

  • 5. Data: 2003-08-18 16:25:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ jakiej wysokość?
    >+
    >+ Ponieważ jest to sprzedaż "twojego używanego przedmiotu" to IMHO:

    ...z zastrzeżeniem że tak jest :]
    Z komentarzy wynka że *być może* są to nowe książki "do odsprzedania",
    a wtedy cała argumentacja bierze w łeb :[
    Mam gdzieś taki (stary) wyrok NSA, który w przypadku "zamierzonej
    odsprzedaży" kazał naliczyć VAT :> - ale chodziło o coś droższego
    niż książka, konkretnie - samochód (ściągnięty z zagranicy).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-08-19 06:05:04
    Od: klamot <a...@n...mars.net.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > odsprzedaży" kazał naliczyć VAT :> - ale chodziło o coś droższego
    > niż książka, konkretnie - samochód (ściągnięty z zagranicy).

    Książki są nowe, ale je przeczytałem. Po prostu lubię czytać,
    a nie stać mnie na gromadzenie wielu książek i wydawanie na nie dużych
    pieniędzy (jak wiadomo książki są dość drogie). Stąd pomysł żeby
    odsprzedawać książki już przeczytane.

    Pozdrawiam
    Klamot

  • 7. Data: 2003-08-19 09:06:36
    Od: mONOlit <t...@w...pl>

    nie prosciej pojsc do biblioteki :-)
    --
    "Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju." (Paul Claudel)

    pozdrawiam

    mONOlit