  • 1. Data: 2002-01-02 12:49:03
    Temat: Czy ktoś ćwiczył: Przekształcenie DG w spółkę jawną?
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Jak w temacie. Czy ktoś dokonywał takiego przekształcenia? Wiem, że trzeba
    złożyć wniosek rejestracyjny w sądzie, ale co zrobić w kontekście ZUS-u i US?
    Czy oprócz wniosku rejestracyjnego w sądzie muszę dokonać wpisu do ewidencji
    prowadzonej w gminie? Chcę rozszerzyć swoją działalność poprzez zawiązanie
    spółki z małżonką...

    T.

  • 2. Data: 2002-01-02 15:50:39
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    | prowadzonej w gminie? Chcę rozszerzyć swoją działalność poprzez zawiązanie

    Jak się wydaje nie można jednoosobowej działaności gospodarczej przekształcić w
    spółkę jawną.
    Możliwe jest jedynie przekształcenie s.c. w s.j.
    W szczególności z pewnością nie będzie sukcesji w VAT.

    pozdrawiam
    majura

  • 3. Data: 2002-01-04 09:05:03
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > spółkę jawną.
    > Możliwe jest jedynie przekształcenie s.c. w s.j.
    > W szczególności z pewnością nie będzie sukcesji w VAT.

    A czy można w tej chwili zakładać spółki cywilne? Może metodą jest
    przekształcenie w spółkę cywilną (to chyba jest możliwe w kontekście
    współmałżonka), a potem przekształcenie w spółkę jawną... Ale wydaje mi się, że
    od początku roku 2002 nie można zakładać spółek cywilnych. Może się mylę...
    Chodzi mi o to, żeby zachować ciągłość działania i aby wszystkie środki trwałe
    zostały wniesione do nowej formy działalności.

    pozdr.
    Tomek

  • 4. Data: 2002-01-04 11:52:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <t...@p...onet.pl> [...]
> [...]
    się, że
    > od początku roku 2002 nie można zakładać spółek cywilnych.
    [...]
    Oczywiscie, ze mozna, lecz wlasnie jest klopot z sukcesja VAT srodkami
    trwalymi,
    towarami handlowymi i.t.p.

    Niektorzy po prostu zglaszaja nowa dzialalnosc i sprzedaja nowej firmie co
    maja.
    dopiero potem juz ze stanem 0 likwiduja dzialanosc.

    > pozdr.
    > Tomek

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-06 07:42:29
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    > maja.
    > dopiero potem juz ze stanem 0 likwiduja dzialanosc.

    Zarówno DG jak i spółka jawna nie ma osobowości prawnej. Nie bardzo
    wyobrażam sobie jak mogę sprzedać majątek trwały sam sobie. Bo przecież
    zarówno w aktualnej DG, jak i planowanej spółce z małżonką cały majątek
    jest nasz wspólny. IMHO będę więc sprzedwał coś sam sobie, a to ma chyba
    mały sens. Gdybym zakładał sp. z o.o., to inna sytuacja. Co robić?

    Tomek

  • 6. Data: 2002-01-06 19:33:16
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Fidecki" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3C37FFE5.2020408@poczta.onet.pl...

> [...]
    chyba
    > mały sens. Gdybym zakładał sp. z o.o., to inna sytuacja. Co robić?

    Nie za bardzo się z Tobą mogę zgodzić.To co posiada spółka cywilna
    nijak się ma do majątku Twojej żony chyba że jest (będzie)
    wspólnikiem.Jeśli Ty jesteś wspólnikiem jakiejś SC i ta SC "posiada"
    jakiś majątek ruchomy lub nieruchomy to żonie nic do tego. Posiada
    napisałem w " " ponieważ to wspólnicy posiadają a nie spółka.Wasz
    majątek nieruchomy możecie wnieść do używania do spółki,a ruchomy z
    Twojej DG możesz spokojnie sprzedać nowej spółce.
    Jacek

  • 7. Data: 2002-01-06 19:51:21
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Jacek Chyczewski wrote:

> [...]
    > majątek nieruchomy możecie wnieść do używania do spółki,a ruchomy z
    > Twojej DG możesz spokojnie sprzedać nowej spółce.

    OK. Tyle, że jak napisałem małżonka ma być moim wspólnikiem w spółce.
    Więc stwierdzenie "spółka posiada majątek" oznacza: "Ja i małżonka
    posiadamy majątek". A w chwili obecnej majątek "mojej" DG to jest ten
    sam majątek mojej małżonki i mój. Dlatego nie widzę najmniejszego sensu
    sprzedaży naszego majątku nam samym. Mało tego, mam wątpliwości, że
    jeśli to zrobię, to zaraz po tym przywali się do tego US.
    Wiem, że jeszcze niedawno była instytucja spółki małżeńskiej. Wpisywało
    się małżonkę do rejestru DG i praktycznie bez żadnych komplikacji taka
    spółka sobie funkcjonowała.

    Tomek

  • 8. Data: 2002-01-06 20:22:09
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Fidecki" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3C38AAB9.30102@poczta.onet.pl...

> [...]
    Wpisywało
    > się małżonkę do rejestru DG i praktycznie bez żadnych komplikacji

    A czy wszystkie przepisy (szczególnie podatkowe) mają sens (ten w Twoim
    i moim rozumowaniu)?.Ty masz zamiar coś zrobić w zgodzie z przepisami,a
    nie zdrowym rozsądkiem.Jeśli nie widzisz sensu to nie rób nic.A jak
    chcesz z sensem to zlikwiduj swoją DG i załóż SC z żoną-to jedyna
    (sensowna w Twoim mniemaniu) droga zgodna w dodatku z przepisami.Innej
    drogi w naszym ukochanym, robiącym wszystko w dziedzinie "wspierania
    ludzkich inicjatyw i przedsiebiorczości" nie ma. Pozostały Ci chyba
    Kajmany lub inny podobny kraj.
    Jacek

  • 9. Data: 2002-01-07 21:48:25
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Jacek Chyczewski wrote:

> [...]
    > drogi w naszym ukochanym, robiącym wszystko w dziedzinie "wspierania
    > ludzkich inicjatyw i przedsiebiorczości" nie ma. Pozostały Ci chyba

    Hej, nie denerwuj się. Chyba nie ma powodu. Przepisy jakie mamy każdy
    widzi. Chcę tylko powiedzieć, że nie widzę łatwego rozwiązania problemu.
    Bo jak zlikwiduję działalność US zaraz zechce, żebym mu zwracał VAT za
    to i owo. Z drugiej strony nie przekonałeś mnie, że mogę sobie sam
    sprzedawać wyposażenie. Mam chyba prawo wyrazić wątpliwość?

    Tomek

  • 10. Data: 2002-01-08 19:58:37
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Fidecki" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3C3A17A9.8040405@poczta.onet.pl...
> [...]
    > to i owo. Z drugiej strony nie przekonałeś mnie, że mogę sobie sam
    > sprzedawać wyposażenie. Mam chyba prawo wyrazić wątpliwość?

    Nie denerwuję się, ja to pisałem poważnie (może nawet
    zbytnio).Wątpliwości możesz mieć,ale na czymś oparte.Czy znasz zakaz
    sprzedaży sobie samemu tzn.Firma jednoosobowa sprzedaje sobie-nazywa
    się to przekazaniem na własny użytek.Jeśli sprzedasz SC to nie ma mowy
    o sprzedaży samemu sobie.Siebie nie możesz jedynie zatrudnić,ale to nie
    ma nic wspólnego ze sprzedażą
    Jacek