  • 1. Data: 2002-01-02 12:22:15
    Temat: Re: "Produkcja" komputera - jak ksiegowac podzespoly?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pollux" <s...@w...pl> wrote in message
    news:18546-1009724282@as1-111.wloclawek.dialup.ineti
    a.pl...
    > Użytkownik "Pawel Boguszewski"
    >
    > Czemu "produkcja" w cudzysłowie ??? Czy Twoje produkty
    > są "komputerami" ?? Nie zazdroszczę Klientom.

    Czemy?

    "wyprodukowalem" juz parenascie komputerow dla siebie i w pracy.
    Nie sa gorsze od tych "wyprodukowanych" przez inne firmy.

    > Może by tak zrezygnować z traktowania tej produkcji w podobny
    > sposób jak "polonezy-składaki" . Moje np. komputery są
    > o tyle różne od markowych IBM czy Compaq, jak różnią się
    > skrzypce z dobrej pracowni lutniczej od taśmowego chłamu.

    Wszystkie komputery to PC to "skladaki".

    Nie widze analogii.

    Boguslaw

  • 2. Data: 2002-01-02 15:57:52
    Od: "Pollux" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl
    > napisał w wiadomości news:a0utun$pga$1@info.cyf-kr.edu.pl...
    (..)
    > "wyprodukowalem" juz parenascie komputerow dla siebie i w pracy.
    > Nie sa gorsze od tych "wyprodukowanych" przez inne firmy.
    > Wszystkie komputery to PC to "skladaki".
    > Nie widze analogii.

    Nie pogadamy wobec tego.

  • 3. Data: 2002-01-03 08:41:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pollux" <s...@w...pl> wrote in message
    pl...
    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl
    > (..)
    >
    > Nie pogadamy wobec tego.

    Wobec tego, ze pisze Pan to, czego nie potrafi obronic?

    Nie ma sprawy.

    Dla jasnosci.

    ZADNA firma nie produkuje "w calosci" komputera.
    KAZDY PC to skladak.

    pamieci produkowane sa na Tajwanie,
    Procesory produkuje Intel I AMD,

    jest pare producentow dyskow, pare producentow kart graficznych
    doslownie KILKU producentow plyt glownych.

    I KAZDY "producent" komputera PC po prostu sklada kupione od wielkich
    producentow czesci. Rowniez IBM i inni "wielcy".
    zaden "producent komputera" nie produkuje np. procesorow.

    Wychwalanie rzekomejj wyzszosci "markowych" komputerow to normalne
    robienie ludziom "wody z mozgu".

    Najwieksza "wartosc" sprzet "markowy" ma dla urzednikow, gtotym "marka"
    potrzebna jest do ochrony ich wlasnej d**y,

    Bo jak "padnie" markowy sprzet, zawsze beda mogli stwierdzic, ze
    "dolozyli wszelkich staran". Jak padnie "sqadak", kontrola moze im zarzucic,
    ze kupili "byle co".

    Nie ma to wiele wspolnego z jakoscia ani jej stosunkiem cena/jakosc
    ktory dla "markowych" jest wg mojego doswiadczenia zdecydowanie
    niekorzystny.

    W 2 000 roku kupilismy "markowe" przenosne komputery. dzialaja, lecz bylo z
    nimi
    sporo klopotu. w tym roku kupilismy tez jeden "markowy".

    Ale zamiast drugiego, ZA TE SAMA CENE kupilismy dwa ARISTO.
    Dzialaja nie gorzej.

    Ale Pan oczywiscie ma prawo tak do wlasnego pogladu, jak i do rezygnacji
    z jego obrony

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-01-03 09:34:45
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > W 2 000 roku kupilismy "markowe" przenosne komputery. dzialaja, lecz bylo
    > nimi
    > sporo klopotu. w tym roku kupilismy tez jeden "markowy".

    a najlepsza zabawa jest z dokupieniem np pamieci do takiego firmowego
    komputera np po 2 latach:)

    u mnie na wydziale mieli jakies kompy HP i nie bylo ich stac na zmiane na
    nowsze - wiec naukowcy chcieli dokupic troszke ramu zeby maszynki dzialaly
    troszke lepiej - i co?:)
    i nic! nie dokupili - bo HP juz nie produkowalo takich elementow - mieli juz
    nowsze:-)

    biedni naukowcy testowali rozne pamieci nie "formowe hp" i nie udalo sie
    zadnej dobrac z ktora by te komputerki dzialaly poprawnie

    ja mam w domciu i w pracy "skladaki" i nie mam ZADNYCH problemow z ich
    upgrade'em!
    i nikt mnie nie potrafilby namowic na kupno np compaqa stacjonarnego

    ania

  • 5. Data: 2002-01-06 16:06:17
    Od: "Bad Moon" <b...@i...pl>

    : Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl
    : > napisał

    : > Wszystkie komputery to PC to "skladaki".
    : > Nie widze analogii.

    Analogia jest taka, ze na tej zasadzie rowniez wszystkie samochody to
    skladaki. Tylko jedne sa skladane w fabryce, ktora przestrzega odpowiednich
    norm (ISO itp...), a inne w "garazo-warsztatach" i te drugie wlasnie zwyklo
    nazywac sie skladakami. TO JEST WLASNIE ANALOGIA, KTOREJ NIE POTRAFISZ
    DOSTRZEC.

    Bad Moon

  • 6. Data: 2002-01-07 11:08:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Bad Moon" <b...@i...pl> wrote in message news:a19smt$10h$1@news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Analogia jest taka, ze na tej zasadzie rowniez wszystkie samochody to
    > skladaki. Tylko jedne sa skladane w fabryce, ktora przestrzega

    Prosze mnie ne rozsmieszac z tym ISO.

    Kupa biurokracji nie pomoze w przykreceniu 10 (okolo) srubek, i paru rownie
    prostych czynnosci.

    "Krzywa wannowa" awaryjnosci sprawia, ze sprzet zlozony z czesci solidnego
    producenta
    psuje sie "od razu", albo "wcale" (wcale - bo 5 letni komputer to juz ne
    komputer).

    > a inne w "garazo-warsztatach" i te drugie wlasnie zwyklo
    > nazywac sie skladakami. TO JEST WLASNIE ANALOGIA, KTOREJ NIE POTRAFISZ
    > DOSTRZEC.

    To, co POTRAFIE moze osadzalby Pan bardziej rozwaznie.

    GDYBY montowanie samochodu polegalo na przykreceniu kol (16 srub)
    i foteli
    samochody "skladane" bybyby rownie dobre jak fabryczne (w fabryce
    ktora zgodnie ISO 2000 te kola i fotele przykreca).

    Kpputer przy ktorym pisze zostal zkozony z ok 10 podzespolow
    1. Plyta
    2. Obudowa z zasilaczem
    3. Karta grafiki
    4 Karta sieciowa
    5. Stacja dyskietek
    6. Stacja dyskow
    7. CDR
    8 DDR
    9 Procesor
    10 Wentylator.

    Analogia bylaby dobra, gdyby Pan twierdzil, ze jesli przewodu zasilajace:
    1. Lodowke
    2. Pralke
    3. telewizor
    4. zelazko
    5. Mikrofalwke
    6 Toster,
    7 Zmywarke,
    8, Radio
    9 telefon
    10 zamrazarke.

    Wetknie mi w gniazdka w domu ekipa z firmy dzialajacej zgodnie z ISO
    To beda dzialaly lepiej, nizby to zrobil zaprzyjazniony sasiad.

    Czy jak ktos chce podlaczyc klawiature i myszke,
    to tez lepiej firme z ISO wynajac, czy mozna samemu ?

    > Bad Moon

    Boguslaw.

    Mam w Katedrze ponad 100 komputerow.
    ZADEN nie jest "markowy" i naprawde nie ma z nimi klopotow.

    Boguslaw