    From: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył: Przekształcenie DG w spółkę jawną?
    Date: Sun, 06 Jan 2002 20:51:21 +0100

    Jacek Chyczewski wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Fidecki" <t...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3C37FFE5.2020408@poczta.onet.pl...

    > przecież

    > majątek

    > chyba

    > Nie za bardzo się z Tobą mogę zgodzić.To co posiada spółka cywilna
    > nijak się ma do majątku Twojej żony chyba że jest (będzie)
    > wspólnikiem.Jeśli Ty jesteś wspólnikiem jakiejś SC i ta SC "posiada"
    > jakiś majątek ruchomy lub nieruchomy to żonie nic do tego. Posiada
    > napisałem w " " ponieważ to wspólnicy posiadają a nie spółka.Wasz
> [...]

    OK. Tyle, że jak napisałem małżonka ma być moim wspólnikiem w spółce.
    Więc stwierdzenie "spółka posiada majątek" oznacza: "Ja i małżonka
    posiadamy majątek". A w chwili obecnej majątek "mojej" DG to jest ten
    sam majątek mojej małżonki i mój. Dlatego nie widzę najmniejszego sensu
    sprzedaży naszego majątku nam samym. Mało tego, mam wątpliwości, że
    jeśli to zrobię, to zaraz po tym przywali się do tego US.
    Wiem, że jeszcze niedawno była instytucja spółki małżeńskiej. Wpisywało
    się małżonkę do rejestru DG i praktycznie bez żadnych komplikacji taka
    spółka sobie funkcjonowała.

    Tomek