  • 11. Data: 2003-12-16 22:17:49
    Temat: Re: Czy kupno softu jest zwiększeniem wartości komputera-sr.trwalego
    Od: "zetka" <z...@p...onet.pl>

    Przeglądam tak sobie stare posty i nie zgfadzam się co do definicji
    oprogramowania OEM. W przypadku Microsoft licencja OEM (naklejka - nie
    pudełko) jest tylko ważna z tym jedynym komputerem. Teoretycznie nawet po
    zmianie obudowy powinno sie zakupić nowy OEM ....

    JW24

  • 12. Data: 2003-12-16 22:34:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik zetka napisał:
> [...]
    > pudełko) jest tylko ważna z tym jedynym komputerem. Teoretycznie nawet po
    > zmianie obudowy powinno sie zakupić nowy OEM ....

    Kolejny przykład na to że odpowiadanie nad postem powoduje że
    odpowiadający zapomina co przeczytał, o ile w ogóle przeczytał do końca.
    Obrzydliwy marketoidowy zwyczaj.

    Teoretycznie to mogę tego programu uzywac na dowolnym komputerze byle na
    jednym, dopóki M$ nie wytoczy mi procesu cywilnego.

    No i co to ma wspólnego z podatkami???
    Z założenia postanowienia umów cywilnych, a taką umowa jest licencja
    OEM, nie maja wpływu na kwalifikacje podatkową zdarzenia.
    Inaczej należałoby uznac że dopiski na fakturze lub w umowach sprzedaży
    że do czasy zapłaty za towar pozostaje on własnością sprzedawcy
    powodowałyby niemozność odliczenia VATu i uznania kosztów.

    To, jak sie z M$ umówimy co do zasad korzystania z oprogramowania nie
    zmienia faktu, że program/licencja to WNiP w świetle prawa podatkowego i
    rachunkowego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-12-17 06:50:59
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    [...]
    > To, jak sie z M$ umówimy co do zasad korzystania z oprogramowania nie
    > zmienia faktu, że program/licencja to WNiP w świetle prawa podatkowego i
    > rachunkowego.

    Jest w tym logika - podatkowa oczywiście :-)

    Ale... czy błedem jest wliczyć oprogramowanie OEM (konkretnie system
    operacyjny) w środek trwały i amortyzowac razem? Wszak bez systemu
    operacyjnego komputer nie jest praktycznie zdatny do uzytku :-) (cecha
    środka trwałego)

    --
    ----=== Sławomir Fajer (Fires) ==----

  • 14. Data: 2003-12-25 22:16:05
    Od: "zetka" <z...@p...onet.pl>

    U mnie w firmie amortyzuje się razem z komputerem, OEM jest traktowany jako
    część komputera. Fakt, jest to oprogramowanie, ale niezdatne do użytku przy
    chęci rozdzielenia (naklejka + faktura na ten konkretny komputer)